2376
Sök

Carguard c-lås problem.

Snickarjävel
554 Inlägg
16 februari 2013
Trådstartare
#1
Hejsan.

Har en passat -99
Med carguard installerat.

Dosan låser alla dörrar utom passagerar dörren.
Likadant om jag låser med nyckel.
Passagerardörren blir olåst.
Lösning ?

Sen problem 2. Rätt ofta när man låser bilen så får höger blinkers ett fast sken dom bara försvinner om man låser upp och låser igen några gånger.

Lösning på de ?

Mvh Fredrik

Bilvårdstekniker
253 Inlägg
16 februari 2013
#2
E där inte vakuum system på denna som alla andra äldre volkswagen till c låset? Såfall kolla slangen till den dörren.

ılı.lılı.ılı InZZanE ılı.lılı.ılı

Snickarjävel
554 Inlägg
16 februari 2013
Trådstartare
#3
Ja jag får nog kika på de. Bör ju vara den eftersom man mekaniskt kan öppna dörren.
Demed blinkersen är ju ett mindre skojigt problem.
E där nått relä som kan låsa sig från larmenheten ?

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
16 februari 2013
#4
Baku skrev:
Hejsan.

Har en passat -99
Med carguard installerat.

Dosan låser alla dörrar utom passagerar dörren.
Likadant om jag låser med nyckel.
Passagerardörren blir olåst.
Lösning ?

Sen problem 2. Rätt ofta när man låser bilen så får höger blinkers ett fast sken dom bara försvinner om man låser upp och låser igen några gånger.

Lösning på de ?

Mvh Fredrik
Oftast är dörrlåset/låskistan kasst på dessa tidiga modeller, men kolla så inte nån ledning är trasig vid gångjärnen

problem 2: prova koppla ur larmcentralen om det inte är larmet som kanske inte funkar 100%igt. Vilket Cargard är det? T70C eller 950S?

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

Snickarjävel
554 Inlägg
16 februari 2013
Trådstartare
#5
valle22 skrev:
Baku skrev:
Hejsan.

Har en passat -99
Med carguard installerat.

Dosan låser alla dörrar utom passagerar dörren.
Likadant om jag låser med nyckel.
Passagerardörren blir olåst.
Lösning ?

Sen problem 2. Rätt ofta när man låser bilen så får höger blinkers ett fast sken dom bara försvinner om man låser upp och låser igen några gånger.

Lösning på de ?

Mvh Fredrik
Oftast är dörrlåset/låskistan kasst på dessa tidiga modeller, men kolla så inte nån ledning är trasig vid gångjärnen

problem 2: prova koppla ur larmcentralen om det inte är larmet som kanske inte funkar 100%igt. Vilket Cargard är det? T70C eller 950S?
ska kika på kistan imorgon.
Hur ser jag om den är kass ?

det är 950s som sitter i. Varför undrar du de ?

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
17 februari 2013
#6
Baku skrev:
valle22 skrev:
Baku skrev:
Hejsan.

Har en passat -99
Med carguard installerat.

Dosan låser alla dörrar utom passagerar dörren.
Likadant om jag låser med nyckel.
Passagerardörren blir olåst.
Lösning ?

Sen problem 2. Rätt ofta när man låser bilen så får höger blinkers ett fast sken dom bara försvinner om man låser upp och låser igen några gånger.

Lösning på de ?

Mvh Fredrik
Oftast är dörrlåset/låskistan kasst på dessa tidiga modeller, men kolla så inte nån ledning är trasig vid gångjärnen

problem 2: prova koppla ur larmcentralen om det inte är larmet som kanske inte funkar 100%igt. Vilket Cargard är det? T70C eller 950S?
ska kika på kistan imorgon.
Hur ser jag om den är kass ?

det är 950s som sitter i. Varför undrar du de ?
Det har varit en del strul med att de tagit in vatten och förstörts av fukt, men sedan är det en del mekanisk slitage på låsen i sig. Ibland kan man kolla dem lätt med OBD2 avläsning och se om det finns felminne och ännu enklare så knackar man till dem med en hammare på skruvarna och det "släpper" lite, men det är ingen direkt lösning om du förstår vad jag menar. Kolla även ledningsknippen i gångjärnen så det inte ligger avbrott där.

950S visst det finns en tendens att larmet är trasigt. Kolla om du har samma problem med blinkers när du kopplar ur kontakten på larmet just för att utesluta om det är larmboxen som strular.

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
17 februari 2013
#7
Jag har stött på ett par stycken 950S/2000 som har strulat med blinkersreläerna, det är inte vanligt men det förekommer. Det går att byta reläerna men det är en hel del pyssel att få bort lödtennet så att reläet lossar utan att man får med sig foliebanor från kretskortet.
Att de hänger sig beror ofta på att det blir porer på kontaktytorna och kommer man åt att putsa de och/eller att man lägger på kontaktfett så kan det fungera bättre.
I värsta fall får du göra en fullösning och använda samma relä till båda sidorna men det kräver lite modifiering.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

Snickarjävel
554 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
#8
Så relät sitter i larmenheten ? De går inte på de vanliga blinkersreläet?

Snickarjävel
554 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
#9
Alltså larm behöver jag inte. Finns de nått annat alternativ? Så jag ändå kan ha en dosa att låsa upp bilen med ?

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
17 februari 2013
#10
Baku skrev:
Alltså larm behöver jag inte. Finns de nått annat alternativ? Så jag ändå kan ha en dosa att låsa upp bilen med ?
Du skulle kunna koppla bort de 2 ledningarna som är kopplade till blinkersen så kan du styra öppna/stänga med fjärrkontrollen ändå smile

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***


Sök