2996
Sök

Polaren har fått ett väldigt irriterande problem med sin 740.

231 Inlägg
2 mars 2013
Trådstartare
#1
http://www.youtube.com/watch?v=GeoTRrNk1Z0

Problemet uppstod efter att vi bytt generator-remmen.
det som händer är det som händer i klippet.
Och när vi skulle ut till verkstaden idag dog den. Vi fick igång den efter att ha plockat bort sista ljuddämparen mitt i gatan. men då baktände den som fan sammtidigt.

Så det vi undrar är vad felet skulle kunna vara. Tändmodulen är utbytt då det fixat en annan persons lika dana problem men det hjälpte ju inte på denna bil.

Tacksamma för hjälp. (A)

"Har du inte hyfs nog att ljuga?"
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."

1 319 Inlägg
2 mars 2013
#2
tändproblem iaf, dålig tändspole? lösa kablar?

Kolla kabelstammen till generatorn/oljetrycksgivaren så inte isoleringen har vittrat sönder
Senast redigerat av Volvofarfar (2 mars 2013)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

Fri fart för ett fritt folk!
14 285 Inlägg
2 mars 2013
#3
gissar på att det är svänghjulsgivaren. eller att kabeln glappar vid tändspolen alltså på - sidan
eftersom varvmätaren tappar signal när bilen dör

tycker att den går på tok förbra när den går för att vara något annat

anledningen att den rycker är jhu att den inte får gnista och sen får den gnista och sen ingen gnista
brukar sällan bli så jämn motorgång då smile
Senast redigerat av Growe (2 mars 2013)

Kör fort så hinner inget hända...

231 Inlägg
3 mars 2013
Trådstartare
#4
Growe skrev:
gissar på att det är svänghjulsgivaren. eller att kabeln glappar vid tändspolen alltså på - sidan
eftersom varvmätaren tappar signal när bilen dör

tycker att den går på tok förbra när den går för att vara något annat

anledningen att den rycker är jhu att den inte får gnista och sen får den gnista och sen ingen gnista
brukar sällan bli så jämn motorgång då smile

Men det sjuka är att vi har pillat med den i 2 dagar nu kollat de flesta kablar och skit. och då körde vi en runda och då sen dog den. Drog igång den med växel och startmotor. den startade och gick hur bra som helst körde nog iaf 2 mil. körde hem den och stannade. Idag när vi skulle prova igen va problemet tillbaka.

Hade ju lagt upp den i videoklipp här på Garaget också, och där trodde dom hallgivaren. är det samma sak som svänghjulsgivaren eller är det 2 skilda saker ?

"Har du inte hyfs nog att ljuga?"
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."


Sök