Hej!
Jag har en v70n som jag tycker gjort sitt i ljudväg då en 6,5" i höger bakdörr låter illa. Systemet som sitter i nu är stora ljudpaketet (helt original). Jag tycker även att det låter dåligt när man spelar på hög volym, då basen i ljudet "inte orkar".
Jag är helt ny och okunnig inom ämnet basar, baslådor, slutsteg och allt vad som hör till. Jag söker eran hjälp för att få tips och råd, vore väldigt tacksamt om ni hjälpte mig!
---------------------------------------------------------------------------------------------
Det jag vill ha reda på vad jag ska köpa är:
*
Märke och storlek på bas(ar).*
Vilket slutsteg som passar till.*
Typ av baslåda, rör eller slot port?*
Mått och volym på baslåda.*
Material till lådbygget.---------------------------------------------------------------------------------------------
Bil: Volvo v70n -00
Typ av musik: Hardstyle, House och Dubstep
Max budget: 6500:- (Bas, slutsteg och kablar. Materialet till lådan får en egen budget)
---------------------------------------------------------------------------------------------
Min bror är utbildad snickare och har det som yrke så han behöver bara en ritning och mått på baslådan så fixar han den åt mig.
Har även beställt hem denna stereo (2013-03-03):
http://www.brl.se/sv/artiklar/kenwood-kdc-6051u.htmlMin plan är att flytta bak mitt nuvarande framsystem bak och köpa nytt fram. (OBS, detta är inte med i budgeten).
Lägg till om jag missat något viktigt som ni tycker ska vara med.
MVH Niklas