Hej var och köpte mig en "ny" vinterbil för någon vecka sedan ,den har fungerat utan minsta problem tidigare men nu vill den inte starta.
Jag var ute och körde när jag märkte att det inte hände något när jag gasade ,så jag la i en lägre växel och då blev det som vanligt igen ,och även resten av färden.
När jag sedan kom hem och lät bilen stå ca 30 min så ville den inte starta igen. Har provat med batteriladdare&startkablar även fasst den snurrar på som vanligt när man vill starta den.
Rullade in den i garaget över natten och på morgonen efter startade den som vanligt ,provade stänga av och slå på den flera gånger och allt var som det skulle.
Jag for ut och körde ca 1 timma ,köpte något from redline som skulle hjälpa mot vatten i tanken på vägen hem och stoppade i (det var i ca 10 min medans körning). Lät bilen stå 2-3 timmar men nu är det samma fel igen.
Är precis som vanligt men just när den ska starta i vanliga fall händer istället ingenting.. Kan det vara vatten i bensinen ? Hade tankat full tank men hunnit köra ca 10 liter innan detta uppstod.
Tacksam för snabb hjälp !