2316
Sök

Kylarproblem!

19 Inlägg
13 mars 2013
Trådstartare
Tja! Jag bytte kamrem på min 850 glt för ett par månader sen och efter det så började lampan för lite kylarvätska nivån lysa (vid kallstarter). När bilen är kall så är vattnet under minimum och när man startar så stiger det till ungefär mitten.. När jag skruvar bort locket så stiger vattnet till max eller mer,och så fort jag stänger av bilen så sjunker nivån under minimum igen. Bilen ryker inte mycket och oljan ser bra ut, gjorde även ett avgastest för att se hur värdet va och det låg på 85. Hoppas ni fattar vad jag menar är så dålig på att förklara:) Luft i systemet? Är orolig att det kan va topplockpackningen ändå!

61 Inlägg
13 mars 2013
Gör avgasprov igen och stoppa ner den i expansionskärlet när bilen är igång. Ger avgasmätaren utslag då har du en kass toppackning.

. ,_
>' )
( ( \
Kraaa, Kraaa
''|\

19 Inlägg
13 mars 2013
Trådstartare
Lucifer skrev:
Gör avgasprov igen och stoppa ner den i expansionskärlet när bilen är igång. Ger avgasmätaren utslag då har du en kass toppackning.

Ok! Blir åh göra det imorgon!

Forummoderator
26 325 Inlägg
14 mars 2013
Jag skulle tippa på luft i systemet..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

* Voff voff *
10 566 Inlägg
14 mars 2013
Fyll på kylarvatten! Att nivån stiger när bilen blir varm är inget konstigt så länge det inte "kokar över". Att det dessutom stiger när du öppnar locket är inte heller konstigt.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Thedriftking
14 mars 2013
Jag gillar katter

Sök