14 mars 2013
Trådstartare
Hej.
Stött på l"ite" funderingar ang mitt motorbygge. Motorn är en b230 turbo. Sitter i 745 turbo -90.
Uppsättningen är:
*Holset HX35
*lindat extrem grenrör från KL
*50mm WG
*H-profil stakar, SPM
*smidda kolvar, SPM
*cosmetic topppackning
*ARP i topp och vevstakar
*Original 531 topp med hårdare ventilfjädrar
*AXT 275 kamaxel
*annan fuelrail
*linjär BTR
*ställbart Kamdrev
*bredare kamrems sats, SPM
*stressborrat och honat block till första od.
*nya ram och vevlager
*original insug och spjäll.
NU till de dumma funderingar jag har.
1, bör jag göra något åt den orginala vevhus ventilationen? Isåfall vad och hur?
2, Hur fan löser jag oljereturen så den sitter kvar i original hålet?
3: sprut, vilket styrsystem bör jag använda mig av, helt nybakt på detta ämne.
Vill inte köra med LMM,
Behöver jag då BB lambda. Map sensor?
Så ge mig gärna en utförligare beskrivning på val av sprut, och framförallt vilka givare/seniorer jag behöver?
4:val av soppapump och ska jag ha en lr två?
5: kan jag köra med orginal fördelaren på baksidan av toppen, eller ska man köra separata spolar, isåfall vilka och hur styr jag dem?
6:storlek på spridare samt hög lr låg ohm?
7:KOPPLING? Satans DM svänghjul vill jag ej ha till min m90.
Har nu DM, 712 tryckare, 6p sinter.
Vill få detta så billigt som möjligt, hört nå om "potte"svänghjul å svarva å stifta. Skriv gärna hur jag ska gå till väga med svänghjul, tryckare och URTRAMPNINGSLAGRET. Så detta passar Bolt on till m90:n..
Ge mig gärna en riktigt utförlig beskrivning tack, nästan lite överdrivet så jag gärna förstår.:-D
Å vilka har dessa "pottor"?
Som tillägg så e jag ej gjord av pengar. Så ge mig nu inte de dyraste hjälpen å alternativen.
8: kan jag köra med orginala spridarna och styrenhet medan motorn köres in?
9: storlek på dumpventil.
OBS, , svara på de ni har kunskap om tack, tar gärna emot länkar och erbjudanden om ni har något att sälja av de jag funderar på.
Med vänliga hälsningar Stefan.