2681
Sök

Söker information om gammalt slutsteg

91 Inlägg
8 april 2007
Trådstartare
Tjena

Har ett gamalt slutsteg liggandes på hyllan. Har sökt jätte mycket på internet men hittar inga specifikationer.. De heter "Panasonic CY-1002EN"   Hittade en bild på den (länken nedan)

http://img.2dehands.be/f/normal/18679982.jpg

Någon som har lite teknisk fakta om den här??

MvH Benny

91 Inlägg
9 april 2007
Trådstartare
De är inte någon som har ägt eller äger ett sånt här slutseteg då?

De jag redan vet är att de är ett två kannals utan något slags filter och ingen gain..

21 761 Inlägg
9 april 2007
Det där steget var knepigt, som du skriver så går det inte att hitta info. Åtminstone inte med vanlig googling iaf. Det brukar ju alltid finnas någon liten pluttig länk, men inte i detta fall.

Kanske går att höra med www.panasonic.se om de kan skrapa fram info.
Senast redigerat av Drönirettab (9 april 2007)

91 Inlägg
9 april 2007
Trådstartare
mm...       

Men tror du det är vetigt att koppla in de till mitt framsystem. De kanske inte blir så bra eftersom de är så gamalt men endån Panasonic är väll ganska så pålitligt märke å andra sidan. Jag kanske borde köpa ett nytt, eller vad tycks?

Den är avsäkrad med en 30A och en 3A säkringar. Vad kan effekten ligga på då?  (När jag köpte den så sa polarn att de var typ 2x100 men om de var RMS eller max Watt:en kunde han inte svara på)

21 761 Inlägg
9 april 2007
Du kan säkert prova att koppla in steget. Men det är nog antagligen anpassat för relativt låg spänning från lågnivån, då får du nog vara beredd på att dra ner gainen ordentligt för att inte överstyra insignalen. Det är min gissning iaf, vet ju inte hur pass gammalt steget är.

Rent teoretiskt så låter det ganska rimligt med 2x100-125W när det sitter 30A säkring, tycker jag. Kontinuerlig effekt alltså.

91 Inlägg
9 april 2007
Trådstartare
Min huvudenhet ger 2,5V output RCA.  Sedan så fanns de ju ingen gain på steget.. Men kan bilsterion gå sönder på något sätt på grund av steget?

Är lite osäker men kontinuerlig effekt så menade du RMS eller?

21 761 Inlägg
9 april 2007
Jag tror inte att stereon kan gå sönder av steget.

Jo, jag menade RMS effekt när jag skrev kontinuerlig effekt.

Som sagt, det är bara att testa hur steget låter. Inget ska gå sönder, det som möjligen KAN bli är att steget ger ett distorderat ljud när du ökar volymen mycket på stereon. Men det är bara en gissning från mig.

Sök