2987
Sök

Hur koppla in Devil Eyes laglit

1 Inlägg
15 december 2011
Trådstartare
Sitter och läser och läser... men hur ska Devil Eyes kopplas in för besiktning och farbror blå
ska bli glada... roll

767 Inlägg
15 december 2011
finns nog inget sätt som dom nöjer sig med, det är ju bara om det finns orginal som på bmw:s bilar då.

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se

3 292 Inlägg
15 december 2011
Så länge lyktan är E-märkt så är dom således åxå godkända av SBP och lagliga att ha på sin bil utan problem, till V70N finns devil eyes som är lagliga..

MEN eftermonteras det xenon så blir det ju olagligt oavsett vilket lykta du har...

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

Thorssa
16 december 2011
Danne_1977 skrev:
Så länge lyktan är E-märkt så är dom således åxå godkända av SBP och lagliga att ha på sin bil utan problem, till V70N finns devil eyes som är lagliga..

MEN eftermonteras det xenon så blir det ju olagligt oavsett vilket lykta du har...

Ska man vara petig så är t.ex. en V70N helbilsgodkänd och därmed är det inte tillåtet att byta strålkastare. Att det går igenom besiktningen är en helt annan sak.

Avstängd
10 388 Inlägg
16 december 2011
SAAB_4ever skrev:
finns nog inget sätt som dom nöjer sig med, det är ju bara om det finns orginal som på bmw:s bilar då.

Ptja...eller Audi iaf wink

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

6 Inlägg
1 april 2013
Betyder det att det är dumt att sätta dit det bara för att polisen kommer irritera sig på det? Helbilsgodkänd betyder ju i så fall att man inte kan styla något? Även Black Rim/Bezel är likadana villkor som för Devil Eyes?
Senast redigerat av Micke_Drift (1 april 2013)

KrIqp3
1 april 2013
Devil eyes är väl strålkastare med integrerad led som ser lite ut som de nya audi bilarna. Vad är problemet för farbror blå med dem?

6 Inlägg
1 april 2013
KrIqp3 skrev:
Devil eyes är väl strålkastare med integrerad led som ser lite ut som de nya audi bilarna. Vad är problemet för farbror blå med dem?

Har bara hört att farbror blå kan bli petiga om man sätter i ej original strålkastare eftersom bilen kan vara helbilsgodkänd vilket då gör det olagligt, rätta mig om jag har fel?

3 292 Inlägg
1 april 2013
Micke_Drift skrev:
KrIqp3 skrev:

Har bara hört att farbror blå kan bli petiga om man sätter i ej original strålkastare eftersom bilen kan vara helbilsgodkänd vilket då gör det olagligt, rätta mig om jag har fel?

Som jag sa tidigare.. E märkta grejer är oftast lagliga att köra med, jag besiktade med mina Devil Eyes utan problem, dom sa inget alls om dom.. Blivit stoppad av polisen och fått böter på Xenon i halvljuset åxå men dom sa inget om själva lyktan i sig.. så det är grönt.. bara att tuta och köra...

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

6 Inlägg
1 april 2013
Danne_1977 skrev:
Micke_Drift skrev:
KrIqp3 skrev:

Som jag sa tidigare.. E märkta grejer är oftast lagliga att köra med, jag besiktade med mina Devil Eyes utan problem, dom sa inget alls om dom.. Blivit stoppad av polisen och fått böter på Xenon i halvljuset åxå men dom sa inget om själva lyktan i sig.. så det är grönt.. bara att tuta och köra...

Aha, super! Tackar så mycket!

Sök