3442
Sök

Köpråd Fälgar: Dotz Mugello 18 eller 19 tum?

10 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
#1
Tjenare!

Som ämnet lyder så väljer jag mellan fälgarna Dotz Mugello 18 eller 19 tum
Ska sitta på en sänkt Svart Audi A4 -04

Tänker att 18" kanske räcker med tanke på komfort och marginal i.o.m. att bilen är sänkt
men 19" är helt klart aldrig fel


Vad säger ni?
Senast redigerat av wgraphic (6 april 2013)


227 Inlägg
2 april 2013
#2
Jag kör med 19" idag och kan faktiskt säga det att om jag skulle köpt nya idag så skulle jag köpa 18" ist. andledningen är som du själv sagt komforten...

10 Inlägg
3 april 2013
Trådstartare
#3
DavidSan skrev:
Jag kör med 19" idag och kan faktiskt säga det att om jag skulle köpt nya idag så skulle jag köpa 18" ist. andledningen är som du själv sagt komforten...

Då förstår jag! Hörde några säga att 18" är standard och inget direkt att heja för men
det är nog som du säger att det räcker med 18" med tanke på hur det annars känns!
Senast redigerat av wgraphic (6 april 2013)


FOX Galning!
313 Inlägg
3 april 2013
#4
Tja, Röstar på Dotzen! Då dom är sjukt snygga, och har själv dem i 19" smile


Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
3 april 2013
#5
Dotzen! Och 19", för de här fälgmodellerna (båda du visar) ser mindre ut än vad dom är.

Men å andra sidan är det ju din bil, din plånbok och din smak, så vad vi andra tycker borde väl kvitta?

/Mattias

2 140 Inlägg
3 april 2013
#6
Får rysningar av dotz mugello.. bläh

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Falken
102 Inlägg
4 april 2013
#7
ANg valet av fälgar så tycker jag båda är helt ok, inget som lockar mig mer lr mindre personligen.

men jag skulle satsa på 19", då A4 B6an har otroligt stora hjulhus så fyller 19" ut mer och ser bättre ut.
Körde själv med 19" och skapligt låg bil (gå in å kika på min gamla A4).

Ang komfort så har körde jag på både 18 och 19" på den och märkte inte av någon direkt skillnad.

Say what?

10 Inlägg
4 april 2013
Trådstartare
#8
falken92 skrev:
ANg valet av fälgar så tycker jag båda är helt ok, inget som lockar mig mer lr mindre personligen.

men jag skulle satsa på 19", då A4 B6an har otroligt stora hjulhus så fyller 19" ut mer och ser bättre ut.
Körde själv med 19" och skapligt låg bil (gå in å kika på min gamla A4).

Ang komfort så har körde jag på både 18 och 19" på den och märkte inte av någon direkt skillnad.

Ja det är frågan! 19 är ju helt klart fetare men det sista jag vill är helt klart att
det skrapar i och att jag måste hålla utkik efter varenda liten vägojämnhet

Kollade dina bilar, såg ut att vara rätt nära på att ta i där på din A4?
Grymt fet A3:a föresten, like!

Sen är en till fundering, kromfälg eller alufälg
Fördelar/nackdelar av respektive


Falken
102 Inlägg
4 april 2013
#9
wgraphic skrev:
falken92 skrev:
ANg valet av fälgar så tycker jag båda är helt ok, inget som lockar mig mer lr mindre personligen.

men jag skulle satsa på 19", då A4 B6an har otroligt stora hjulhus så fyller 19" ut mer och ser bättre ut.
Körde själv med 19" och skapligt låg bil (gå in å kika på min gamla A4).

Ang komfort så har körde jag på både 18 och 19" på den och märkte inte av någon direkt skillnad.

Ja det är frågan! 19 är ju helt klart fetare men det sista jag vill är helt klart att
det skrapar i och att jag måste hålla utkik efter varenda liten vägojämnhet

Kollade dina bilar, såg ut att vara rätt nära på att ta i där på din A4?
Grymt fet A3:a föresten, like!

Sen är en till fundering, kromfälg eller alufälg
Fördelar/nackdelar av respektive

Tackar å bockar smile

Jo i fram skrapade det i lite ibland, men sen så hade jag sänkt den rätt mkt, men sen kan jag tänka mig att det beror lite på vilket ET man har också hur mkt det kan skrapa.

Ang för/nackdelar så törs jag inte riktigt yttra mig, men kan tänka mig att det blir mer puts på kromefälgar smile

Say what?

10 Inlägg
4 april 2013
Trådstartare
#10
falken92 skrev:
wgraphic skrev:
falken92 skrev:
ANg valet av fälgar så tycker jag båda är helt ok, inget som lockar mig mer lr mindre personligen.

men jag skulle satsa på 19", då A4 B6an har otroligt stora hjulhus så fyller 19" ut mer och ser bättre ut.
Körde själv med 19" och skapligt låg bil (gå in å kika på min gamla A4).

Ang komfort så har körde jag på både 18 och 19" på den och märkte inte av någon direkt skillnad.

Ja det är frågan! 19 är ju helt klart fetare men det sista jag vill är helt klart att
det skrapar i och att jag måste hålla utkik efter varenda liten vägojämnhet

Kollade dina bilar, såg ut att vara rätt nära på att ta i där på din A4?
Grymt fet A3:a föresten, like!

Sen är en till fundering, kromfälg eller alufälg
Fördelar/nackdelar av respektive

Tackar å bockar smile

Jo i fram skrapade det i lite ibland, men sen så hade jag sänkt den rätt mkt, men sen kan jag tänka mig att det beror lite på vilket ET man har också hur mkt det kan skrapa.

Ang för/nackdelar så törs jag inte riktigt yttra mig, men kan tänka mig att det blir mer puts på kromefälgar smile

Var grymt mycket inne på en A3:a men det blev en A4 TS nu istället smile
Min är sänkt 30-50mm, hur tror du det skulle gå med 18/19 där?

ah, en kompis tyckte att  Aluminium är mer känsligt, att blir det lossningar i fälgen där så blir det jobbigt
Dock vet jag inte om krom är överdrivet, det är helt klart fetare men svårt att hitta rätt stil på det utan att
det blir bara "bling bling" om du förstår smile


Falken
102 Inlägg
4 april 2013
#11
wgraphic skrev:
falken92 skrev:
wgraphic skrev:

Ja det är frågan! 19 är ju helt klart fetare men det sista jag vill är helt klart att
det skrapar i och att jag måste hålla utkik efter varenda liten vägojämnhet

Kollade dina bilar, såg ut att vara rätt nära på att ta i där på din A4?
Grymt fet A3:a föresten, like!

Sen är en till fundering, kromfälg eller alufälg
Fördelar/nackdelar av respektive

Tackar å bockar smile

Jo i fram skrapade det i lite ibland, men sen så hade jag sänkt den rätt mkt, men sen kan jag tänka mig att det beror lite på vilket ET man har också hur mkt det kan skrapa.

Ang för/nackdelar så törs jag inte riktigt yttra mig, men kan tänka mig att det blir mer puts på kromefälgar smile

Var grymt mycket inne på en A3:a men det blev en A4 TS nu istället smile
Min är sänkt 30-50mm, hur tror du det skulle gå med 18/19 där?

ah, en kompis tyckte att  Aluminium är mer känsligt, att blir det lossningar i fälgen där så blir det jobbigt
Dock vet jag inte om krom är överdrivet, det är helt klart fetare men svårt att hitta rätt stil på det utan att
det blir bara "bling bling" om du förstår smile

Tror det inte blir några problem, jag hade coilisar på min, och dom var nästan skruvad i botten smile men bästa är ju alltid att provmontera om du har möjlighet till det smile

Jo jag var egentligen inne på en A4 TS B7:a, men fick bra pris på A3:an och med dom milen och att de var full S-line in/utvändigt så vare inte så mkt å fundera på tongue

Say what?

2 182 Inlägg
4 april 2013
#12
AntrE skrev:
Får rysningar av dotz mugello.. bläh

Håller med, har aldrig förstått vad som gör dem så speciella å snygga hmm

Ta platinum, mycket snyggare big_smile
Senast redigerat av Niklas1987 (4 april 2013)

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

3 386 Inlägg
5 april 2013
#13
XXR 531 Platinum Chrome .. LÄTT!



Sök