Hej alla!
Skulle också behöva hjälp med detta nu.
Det hela började med att Startmotorn ballade ur, så jag fick köpt mig en begagnad startmotor och bilen startade igen.
Bilen stod stilla i 2 veckor och utan batteri dessutom ...
När jag vrider om tändningen så startar motorn fint, men för att sedan ramla ner till 400-500 varv... om den har tur så överlever den, men efter att ha stått 4 timmar så klarar den det inte... Efter att ha kört 10-15 minuter så fungerar den som det är tänkt, tills man stänger av den och den står en stund...
Det jag egentligen gjort är att jag bara bytt startmotor.
Jag flyttade på kablar som satt mellan generatorn och växelreglaget och sånt där så man kom åt.
Råkade däremot ta fel på en bult, så lossade på motorfästet där, men det är fastsatt och allting sitter som det ska.
Behöver lite felsökningshjälp tänkte jag... Jag har ingen kunskap om bilar, men om man är övertydlig och kanske kan visa bilder så är det tacksamt !
En kollega tänkte på sin golf han hade, årsmodell 88, den hade han nån gång tagit ur batteriet på, och fått liknande scenario som jag. Det han hade gjort var att "köra på", han menade på att det satt nåt sorts datorminne som hade nollställt sig... Jag vet inte hur det fungerar, trodde inte det fanns några datorer i våra bilar som är så gamla?
Har han rätt eller ska jag bortse från det han sa ?
Mvh