3077
Sök

Förslag / tipps dubbel turbo 350 CUI v8.

3 Inlägg
11 april 2007
Trådstartare
Hej jag har en v8 motor som jag tänkte bygga dubbelturbo på. har någon på detta forum nått tipps om vilka aggregat och förgasar förslag ? motorn ska sitta i en cheva pickup // Tack på förhand. http://gallery.riskaka.com/album1078/DSC_0152

7 120 Inlägg
11 april 2007
hm.. Var inte turbo nåt för riskokare? big_smile

Trodde det va så ni jänkar-folk tänkte lol

Men seriöst, du måste vara värsta teknik fetisch för att kunna det tongue Singel går väl bra?
Senast redigerat av Aerodynamik (11 april 2007)

3 Inlägg
11 april 2007
Trådstartare
haha ja men jag har alltid velat haffe en japps, enda till jag köppte en v8 och en helt ny värld öppnade sig big_smile billige trimdelar från usa m.m. eventuell kompressor funkar ju det med. alla tipps är välkommna .

7 120 Inlägg
11 april 2007
jaha, på det viset. big_smile

Men kompressor är nog lättare. Vet inte om det finns färdiga kitt från US and A? tongue

3 Inlägg
11 april 2007
Trådstartare
ja men jag vill inte köpa komplett kit tongue det är ju som lego. man vill ju strula själv. men jag skulle hellst vilja ha dubbel turbo. tänkte inte ladda som alla andra turbo dårar. kanske 0,5 -0,6. blir väll tbi insprutningen, kam, insug, headers m.m tänkte landa på 400hk men lite tur. men jag vet inte om det går att bygga turbo med den insprutningen.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
11 april 2007
ChevyPickup skrev:
ja men jag vill inte köpa komplett kit tongue det är ju som lego. man vill ju strula själv. men jag skulle hellst vilja ha dubbel turbo. tänkte inte ladda som alla andra turbo dårar. kanske 0,5 -0,6. blir väll tbi insprutningen, kam, insug, headers m.m tänkte landa på 400hk men lite tur. men jag vet inte om det går att bygga turbo med den insprutningen.

v8 är gudomligt anpassad för överladd....

Ang insprutet så är det ju "Bara" slänga på ett piggyback som du sedan mappar...

Sök