Hejsan
Har missat denna tråd helt.
så nu kommer det komma en mängd bilder från ett par uppdateringar.
29 mars 2013¨¨
Igår så lämnade jag in bilen på hjulinställning. Tog någon timme och 700 spänn kostade det, sen fick jag reda på att vi har utrustning för detta på jobbet men men ...
Idag bytte jag den jävla oljereturen. Tog mig drygt 4 timmar allt som allt och då lät jag vinkelväxel och hela skiten sitta kvar. Skulle jag göra det igen fixar jag det garanterat på 1 timme. Investerade lite nya verktyg som underlättade arbetet markant.
Nästa steg är att kolla vevhusventilationen och rengöra all olja som sprutat ut pga läckaget.
Bild på talibanlagningen som min svärfar måste gjort.. O-ringen som ska sitta där existerade inte ens..
31 mars 2013Tjena
Iallafall såg att en jordkabel som går från chassit till motorn eller växelådan vart helt av.. Antar att det inte är super bra kanske så får dra till biltema lite snabbt imorgon bitti för att köpa en ny jordkabel och byta den.
Kommer det spela roll om jag drar jordkabel direkt till chassit istället för till batteriet? batteriet är fortfarande jordat, dock behövs nog den kabel bytas med så får se vad jag hittar:)
Imorgon ska jag även byta till sommarsulorna och måla bromsoken, tvätta av all olja bakom motorn och eventuellt tona bakrutorna. köpte toningsfilm tidigare idag.
En fin lite bild på jordkabel så går till motorn? Eller är det växellådan?
Ha en bra kväll
Mvh AnkaN7893
2 april 2013Jahopp
kom ut till bilen idag skulle åka iväg köpa ny olja osv så är hela framrutan sprucken...
Så det blir skadebesiktning om ett par timmar för att se om det är sabotage eller stenskott.
Bytte massa jordkablar igår och hade loss batteriplattan och hittade detta
Va fan är det för nått? sitter skruvad i batteriplattan.
Mvh
16 april 2013
Jahopp vart ett tag sedan!
Rutan är bytt iallafall.
Och denna vecka behöver jag inte använda bilen ( har en annan ist ) Så bilen ska genomgå lite större operationer. Skall kolla vevhusventilationen, svetsa dubbla utblås med mera.
Passade även på att plocka av stänkskydd sargarna runt avgassystemet och täckkåpan till demonter bara dragkroken. Skall måla dessa
Och inte i samma färg som bilen för finns fan inget fulare... så dom ska målas i en annan färg som förhoppningsvis passar. Skall eventuellt ta loss listerna ochså och måla dom men får se
En bild på när jag byggde om duschen till bildelstvätt! Hoppas inte flickvännen ser detta, hon uppskattar inte bildelar inomhus lika mycket som jag...
21 april 2013Dom nymålade delarna ligger och vill monteras
sen på torsdagen så trillade backkameran in!
På fredag morgonen så började jag demontera all inredning i bagaget, fruktansvärt smidigt med haynes rep bok!
Den lilla backkameran, köpt på ebay för några kronor och blev överlycklig när kabeln kom ut genom skruvet
Allt underlättar då.
Sådär ja. Monterat och klart! Blev klockrent nu hoppas jag man ser dragkrogen vilket underlättar när man backar mot släp och väggar med mera!
inte hunnit testa den än då jag saknade 0.5 meter kabel..
Kabelhärvan! Leta rätt på dom kablar som behövs!
Tada! fördraget för p-sensorer så där kopplar vi in strömmen till kameran!
Trodde jag ja.. Inte fan fungerade dom men tillslut så löste det sig.
Och kablarna dragna fint med orginal kabeln!
Sen monterades allt ny lackat!
Fiiint
Dock är bilen pinsamt smutsig.
2 avgasrör måste ju vara bättre än 1?
Här syns även dom målade sargarna runt avgasröret! Vart orolig när jag stod i affären och skulle köpa dom, är dom för stora eller inte? Fuck it, så jag chansa och köpte!
Eftersom panelerna vart så smutsiga och ändå urplockade ur bilen så hjälpte frugan till att rengöra dom med grönsåpa och högtryckstvätt!
Betydligt bättre.
Har ju aldrig fotat inredningen så får väll ta och göra det!
Läder/Alcantara
Helt oanvänd tacklucka! bra eller dåligt? Tjaa.. Vågar ju inte öppna den nu då de lär läcka som ett såll när det regnar. Funderar på att byta tätningslister.
Sen även den lilla lådan med nödvändiga saker!
Såja! Mer bravader kommer om ett tag
Ska hitta specialskruven till Led extraljusen och montera dessa diskret bakom gallret i spoilern. kommer bli bra!
Kommentera nu era torrbollar, dåligt med sånt !
Mvh AnkaN