2820
Sök

Inget ljud från bilstereo tacksam för lite hjälp/tips !

194 Inlägg
28 april 2013
Trådstartare
Hallå det är så här att morsan skaffat sen en ny stereo för en ca 2 veckor sedan och jag har då kopplat in den var iso draget så var bara att klicka i till stereon och den funkade felfritt fram tills idag då stereon funkar att sätta på men inget ljud alls kommer från den helt knäppt tyst ! har tryckt in reset knappen men ingen skillnad ! konstigt om den funkat i 2 veckor sen att bara ljudet tvär dör! någon som har någon aning om vad detta kan bero på då jag inte har koll på stereo grejer alls big_smile

149 Inlägg
28 april 2013
vore ju bra o veta vad det är för HU

#SwedenRing

194 Inlägg
28 april 2013
Trådstartare
Bjacke skrev:
vore ju bra o veta vad det är för HU

glömde det ! billigt skit från biltema men man tycker ju det borde funka fast det ska sitta i en Opel astra 92 wink

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilst … reo-24665/

177 Inlägg
28 april 2013
testa ta en annan stereo o kolla ifall de funkar, kan man utesluta HU

5 198 Inlägg
28 april 2013
oavsett om det är *billigt skit från Biltema* eller om den heter Piooner,,, så KAN saker sluta fungera efter 2 veckor,, absolut inget konstigt,, så
Steg 1 Testa i annan bil
Steg 2 Testa annan stereo i bilen.....så är nog felet konstaterat ganska snabbt.

Skogsmålare
630 Inlägg
28 april 2013
kolla så att det inte är så enkelt att isokontakten för högtalar kablarna lossnat, den andre som har ström/jord kan ju fortfarande sitta i och då går ju stereon

194 Inlägg
28 april 2013
Trådstartare
olsson1337 skrev:
testa ta en annan stereo o kolla ifall de funkar, kan man utesluta HU

får ta och göra det i veckan när jag har tid smile

194 Inlägg
28 april 2013
Trådstartare
gamlingen skrev:
oavsett om det är *billigt skit från Biltema* eller om den heter Piooner,,, så KAN saker sluta fungera efter 2 veckor,, absolut inget konstigt,, så
Steg 1 Testa i annan bil
Steg 2 Testa annan stereo i bilen.....så är nog felet konstaterat ganska snabbt.

Ja grejer kan ju gå sönder hur som helst så är det ju ! men tycker det är konstigt att det bara tvärdog

194 Inlägg
28 april 2013
Trådstartare
jynsa skrev:
kolla så att det inte är så enkelt att isokontakten för högtalar kablarna lossnat, den andre som har ström/jord kan ju fortfarande sitta i och då går ju stereon

Har kollat och känt lite på kablarna och det verkar sitta som det ska! men om det hade vart att en högtalare inte vart ansluten till iso kontakten då hade det väl vart ljud i dom andra högtalarna? ska testa med en annan huvudenhet i veckan så får man se om det är den det är fel på eller om det är något med kablarna smile

194 Inlägg
29 april 2013
Trådstartare
Testade med en annan stereo idag och den funkade och sen tog jag den andra stereon som inte funkade och testade i en annan bil så då borde det ju vara fel på själva stereon i alla fall !

177 Inlägg
29 april 2013
åk in med stereon på biltema och försök få ut pengar, sen beställer du en billig pioneer på cdon för runt 5-600kr, fungerar jävligt bra tycker jag, har haft både biltema och pioneer och kan säga att pioneer:erna jag har haft har känts mycke bättre rent kvalitetsmässigt

194 Inlägg
29 april 2013
Trådstartare
olsson1337 skrev:
åk in med stereon på biltema och försök få ut pengar, sen beställer du en billig pioneer på cdon för runt 5-600kr, fungerar jävligt bra tycker jag, har haft både biltema och pioneer och kan säga att pioneer:erna jag har haft har känts mycke bättre rent kvalitetsmässigt

Är inte min stereo är morsans ! kanske var något måndags exemplar det där men skulle det bli nå mer problem så får man kräva ut pengar så klart var hon som hade handlat den där så hon skulle byta den nu i alla fall så får man hoppas den funkar felfritt smile tror mer på pioneer än biltemas stereo smile

Sök