Tänkte bara tipsa. Har en lite finare bil som jag brukar handtvätta, sedan skrapa av med silikonskrapa och sedan gå över med sämskskinn. Problemet har varit att fukt fastnar i skarvar och runt emblem och rinner ut efter en stund. Jag har när jag velat vara lite mer noggrann gått efter med kompressorn med vanligt blåsmunstycke för att blåsa ut fukten där den gömmer sig. Det har funkat rätt så ok men man missar i regel alltid något ställe, och det är ett himla detaljjobb.
I helgen så kom jag på en annan lösning. Tvättade och torkade med skrapa - sedan gick jag över hela bilen med... en lövblås! Har en Bosch lövblås hemma som jag inte ens använder längre. Såg till att den var ren inuti och blåste den mot handen och väggen en stund för att känna att det 9inte var en massa partiklar i den (har tidigare bara använt den för sug, inte blås) och sen gick jag runt bilen med den. Jäklar vilket drag det var! Fukten drogs ut ur skarverna på ett kick och dropparna exploderade i små små droppar på en gång som avdunstade utan minsta spår. Efteråt gick jag över med ett sämskskinn bara för att vara säker på att allt såg bra ut.
Var bara ett enda ställe som det hade efterrunnit på som jag fick lov att göra rent manuellt, jag hade nog missat det. Men lövblås får två tummar upp från mig!