3632
Sök

Volvo S70 2.5T motorlampan?! -99 Chippad ca 24000mil

5 Inlägg
10 maj 2013
Trådstartare
#1
Tjenare motorlampan lyste på min s70 så felsökte och fick fram att tempgivaren vid luftmassemätaren va trasig så bytte den och raderade felkoderna drog ut och körde ca 20mil utan att den tändes igen. sen startade jag om bilen och då tändes den och samma felkod uppstog nån som har nått förslag vad problemet kan vara?
Senast redigerat av heezoz (10 maj 2013)

336 Inlägg
10 maj 2013
#2
tempgivaren vid LMM? tempgivare är ju vanligt på dom (den vanliga vid termostaten då om de ens finns fler). och LMM är ju inte helt ovanligt heller smile


One Man Clan
4 287 Inlägg
10 maj 2013
#3
du har ju dels tempgivare i luftmassemätaren sen har du ju även en luftempgivare till som sitter mellan intercoolern å insuget.

vilken felkod fick du ?


Fartdåre
10 Inlägg
10 maj 2013
#4
jag vet inte vilken felkod det var, men det var nån som indikerade på lmm tepgivaren. ///heezoz


Forummoderator
26 306 Inlägg
10 maj 2013
#5
Ckams skrev:
jag vet inte vilken felkod det var, men det var nån som indikerade på lmm tepgivaren. ///heezoz
Kolla upp den exakta felkoden igen och återkom.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Fartdåre
10 Inlägg
10 maj 2013
#6
det är inte jag som har fått felkoden, det är företaget jag ska köpa bilen av som har fått den///heezoz


336 Inlägg
11 maj 2013
#7
du kan kanske be dom skriva ut den åt dig så du har den på papper, vet inte om alla kan de men vi kan iaf på mitt jobb smile


5 Inlägg
13 maj 2013
Trådstartare
#8
Aah får göra det  men ska be dom kolla den mellan intercoolern och insuget också kanske därför motorlampan börjar lysa igen


Sök