3411
Sök

Vad mer än kamrem bör bytas på Audi 2.0tfsi?

517 Inlägg
13 maj 2013
Trådstartare
Nu är det så att bilen ska in på en lite större service och för att hålla kostnaderna nere tänkte jag stå för grejorna själv.
Är det någon som kan beskriva utförligt vilka komponenter som ska och bör bytas vid ett kamremsbyte på en Audi a4 2.0tfsi?

1. Kamrems-kit med spännare samt rullar.
2. Vattenpump.
3. Termostat.
4. fler remmar/hjul?

Jag tänkte när de väl är igång och river hela fronten så är det väl lika bra att byta flera slitdelar...
Även tips på var man kan hitta kvalitéts produkter till bra priser är välkommet.

Avstängd
10 388 Inlägg
13 maj 2013
Ghost_Face skrev:
Nu är det så att bilen ska in på en lite större service och för att hålla kostnaderna nere tänkte jag stå för grejorna själv.
Är det någon som kan beskriva utförligt vilka komponenter som ska och bör bytas vid ett kamremsbyte på en Audi a4 2.0tfsi?

1. Kamrems-kit med spännare samt rullar.
2. Vattenpump.
3. Termostat.
4. fler remmar/hjul?

Jag tänkte när de väl är igång och river hela fronten så är det väl lika bra att byta flera slitdelar...
Även tips på var man kan hitta kvalitéts produkter till bra priser är välkommet.

Spontant; kolla multirem och spännare/löphjul till denna. (Beror väl lite på hur långt bilen rullat, om det blivit bytt förr osv, men, ja)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Sök