4069
Sök

Felkod p0302 saab 9-3 ss

39 Inlägg
29 maj 2013
Trådstartare
hejsan har fått felkoden p0302 och detta innebär misständer på cylinder två och jag har bytt stift jag har komptesta bilen på saab även kollat bränsle tryck allt va om som de skulle vara, har provat att byta spole med treans cylinder men samma problem kvart står på cylinder två har även bytt spridare men samma problem kvar står vad i hela jävla helvete kan de vara ? snälla hjälp vill inte köra en bil på tre cylindrar hmm

Klart man tycker om hästar så länge de stannar under huven ;-)

1 938 Inlägg
29 maj 2013
Kan det kanske vara glapp eller dålig kontakt någonstans eftersom problemet hänger med när du skiftar spolar?
Det är sjukt svårt att ge ett säkert svar när man inte kan kolla på bilen, men felsök du vidare. smile

39 Inlägg
29 maj 2013
Trådstartare
jo men även om man byter spolar så är de ändå på cylinder två som de är fel och jag har mätt i kontakterna och får samma värden i alla kontakter till spolarna, jo ja vet att de är svårt tänkte om de kanske ev kan va någon ventil som har hängt sig men då borde la de märkas på komptesten isf?

1 938 Inlägg
29 maj 2013
Har du problem med glapp så kan det komma vid t.ex ojämn väg och sen lagras en felkod från när det glappade, hade en ventil inte tätat så hade det synts på komptest ja.

39 Inlägg
29 maj 2013
Trådstartare
jo men om de hade varit glapp så hade ju ja märkt de när ja kör för att den går på tre cylindrar hela tiden men de kanske kan vara så att de är i tänd saken som de spökar ?

Sök