Tjena! Länge sen sist nu, han väl inte hänt något förutom att jag kom igång idag litegranna
Eftersom att jag blev klar tidigare med svetskursen och fick A på den så fick jag göra vad jag ville, så då tänkte jag att man lika gärna kan utnyttja skolans grejor lite
Så idén kom att jag skulle skära ut grenrörsflänsar inför kommande grenrörsbyggen, så då fick plastmaskäraren på skolan rycka in!
Hade då gjort en mall av grenröret på millimeterpapper som jag då klippte ut och körnade ut på metallen, blev skapligt.
Sen blev de att borra ur hålen för grenrörsbultarna så jag kunde lägga på grenröret uppepå och se om det stämde överens, och de blev perfekt!
Sen glömde jag att knäppa kort efter att jag skurit ut det, men de blev iaf att ta rondellen o snygga till det litegrann, och de blev riktigt bra faktiskt. Så när jag kom hem från skola så provmonterade jag, och jag gillar de!
Provade även att lägga dit avgaspackningarna och se hur avgashålen stämde, och de va väl sådär som ni ser. Men tog inte till så mycket när jag skar ut, ville va på säkra sidan. Så nu blir det att bearbeta avgashålen och sen bygga grenröret, efter det så blir det planing av flänsarna om den ev slagit sig något
De va allt för nu, hörs!