Tja!
Har egentligen två fel som jag undrar över men vi börjar med det som rubriken säger.
1... ; Det är så att för ett par veckor sen så fick jag batteri-torsk, efter det så har bilen börjat bråka.
Åkte ifrån jobbet en dag och då dog bilen helt plötsligt när jag frikopplar för att stanna.
Inget ovanligt tänkte jag, förutom det att den gjorde så här 10ggr (utan att överdriva) på vägen hem. Och det är inte långt.
Provade när jag väl kom hem med att varva upp bilen för att sedan släppa allt totalt, den gick ner fort i varv och gungade till vid 500 varv för att sedan dö.
Har hittat ett sätt att den inte ska dö vid körning och det är att bromsa in med växel ner till 1000varv för att sedan frikoppla.
Den ligger på 800-900 varv normalt vid start, med ett litet gung innan den stannar vid det varvtalet.
Den har gått 24000mil och det är dags för service. (om det nu har någon betydelse?)
2... ; Andra felet är att den vid 1100varv gungar varvtalet upp o ner. Så när jag backar eller rullar sakta framåt så låter det som om jag gasar om o om igen. EXTREMT JOBBIGT!
Vet någon vad detta kan bero på eller varit med om detta själv?
Tacksam för svar
MVH
Rickard