3371
Sök

Missljud från framvagn V40-98

2 Inlägg
19 april 2007
Trådstartare
Hallå.

Ställer en fråga här å min systers vägnar, då jag fått "äran" att fixa hennes bil.
Det är en v40 2.0 sugis, och det blev problem med missljud från framvagnen efter bytet till sommardäck. Vet dock inte om det blev direkt efter eller om det tog ett tag.

Ljudet, som låter ungefär som att oket ligger emot fälgen (ej det som är felet) hörs inte hela tiden. Det hörs extremt mycket när man frikopplar, motorbromsar, och även svänger. Vid vanligt gaspådrag hörs det inte. Tror det låter lika mycket vare sig man svänger höger eller vänster.

Är ingen hejare på volvo, så finns det nån snäll själ som vet vad det kan vara för strul?

MVH Robert

5 710 Inlägg
19 april 2007
Flyttar till rätt forumdel.

MVH Jonas

MVH Jonas
..............

1 813 Inlägg
19 april 2007
kolla så inte din fälg sitter löst någon bullt som har släppt?? gå å kolla dom sitter väl med en 21 hylsa.... annars kan det bara bromsklossarna som sitter fel för det gjorde dom på min.. den fjädern som sitter där som håller klossen rätt i oket den hade hoppat fram så den stack ut genom oket och då ligger bromsklossarna lösa i oken och kan skramla det hörs mest när man kör på guppig väg lr tex kullersten m.mwink

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Sök