3985
Sök

Rakt rör Volvo 940

46 Inlägg
12 juli 2013
Trådstartare
Tjena!

Har en Volvo 940 som har gått 29tusen mil ( ingen turbo )
Har nyligen monterat Simons Sportsystem på bilen, men jag vill att bilen skall låta lite mer.

Hur mycket skillnad kommer det göra om jag tar bort ljuddämparen och monterar dit ett rakt rör istället?
Kommer bilen dra mer bensin och möjligen orsaka några andra problem?

225 Inlägg
13 juli 2013
den kommer gå bättre om du har kvar ljuddämparen men bygg ett eget avgassystem från katt en bit efter katten sätter du en ganska stor ljuddämpare och sen rak 3 tum bakåt så duger det

Large Cap
1 816 Inlägg
13 juli 2013
spongebob93 skrev:
Tjena!

Har nyligen monterat Simons Sportsystem på bilen, men jag vill att bilen skall låta lite mer.

Hur mycket skillnad kommer det göra om jag tar bort ljuddämparen och monterar dit ett rakt rör istället?

Låt ljuddämparen innan bakaxeln sitta kvar så ersätter du bakre ljuddämparen med ett rakt rör, ihop med ett snyggt utblås.

225 Inlägg
13 juli 2013
Westergren skrev:
spongebob93 skrev:
Tjena!

Låt ljuddämparen innan bakaxeln sitta kvar så ersätter du bakre ljuddämparen med ett rakt rör, ihop med ett snyggt utblås.

ja en lättare förklaring men lika rätt

Sök