3970
Sök

Höga varv men ingen kraft

10 Inlägg
13 juli 2013
Trådstartare
#1
Säkert ett lätt-identifierat problem för en kunnig smile men behöver tips. En bil på jobbet med problem, en manuell Toyota Aygo tror jag det är. Moton går fint, man kan få upp den i höga varv (nästan för lätt), men det händer knappt nåt när man släpper upp kopplingen. Man kan ha motorn på 4000 varv och ändå så bara rullar bilen igång extremt sakta, o det tar lång tid innan man får upp farten. Nåt med hur kraften överförs från motorn till det som faktiskt driver bilen måste va kass, men vad? Inga missljud hörs, o inga konstiga dofter.
Senast redigerat av Yacamaca (13 juli 2013)

1 271 Inlägg
13 juli 2013
#2
Inge fel utan bara så jävla slö bil

5 131 Inlägg
13 juli 2013
#3
Precis min tanke med. Provkörd3 en ny suzuki swift en gång å den var precis lika. Spelade ingen roll om man varva 2000rpm eller 6000rpm den var lika döslö ändå.
Till och med min mor ansåg den för tråkig och köpte en golf tdi i stället smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
13 juli 2013
#4
Låter som slutkörd koppling.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

509 Inlägg
13 juli 2013
#5
Håller med,kopplingen slut.TS vad jobbar du med?Hemsjukvården.

10 Inlägg
13 juli 2013
Trådstartare
#6
Youtubade sliten koppling och det måste vara det precis som ni säger, symptomen exakt så - TACK för hjälpen!!
(Det är inte att det bara är en slö bil, för de andra som är samma modell är mycket piggare, även om d inte heller är formell 1 bilar precis smile

Tack för hjälpen alla!

225 Inlägg
13 juli 2013
#7
såna där bilar har alltid för lite soppa jämfört med luft för att så  billigt som möjligt men har också med kopplingen att göra


Sök