3007
Sök

Skuttande Kadett...

27 Inlägg
22 december 2006
Trådstartare
Tjejen åker en Opel Kadett 1,6i -90 till och från jobbet varje dag, ca 2,5mil enkel resa.
Den har gått 16000mil.

Igår när hon körde började den att rycka och sen dog den.
Den startade inte alls utan jag åkte iväg för att hämta den igår kväll.
Vred om nyckeln å visst startade bilen.
Hmm, ljög hon för att få åka BMW:n 

När jag körde den hemåt började den rycka men den dog inte eller inga varningslampor började lysa.

Idag började den rycka och lampan längst ner till vänster på panelen började lysa. En orange lampa med en motor å en blixt, typ.
Bilen var igång så den dog inte, jag kunde gasa å så men den ryckte massor, skuttade fram kan man säga.
Sen så dog den...

Men startade igen, å lampan började lysa.. Å så skuttade den igen... Å så dog den...

Vad kan det vara för fel?
Tips på lösning?

Tack på förhand!

Stay SiC!

268 Inlägg
24 december 2006
Kolla lamba-sonden... min vectra gt-92 uppförde sig precis likadant och samma varningslampa tändes så det kan ju kanske va det.

Don't hate the player. hate the game!
Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren!

220 Inlägg
24 december 2006
Om motorkontroll lampan har tänt sig eller börjat blinka så finns det en felkod lagrad. Blinka ut felkoden och återkom med vad den visade. Du ska bygla två stift i en kontakt under huven, sen sitta och räkna hur många blinkningar lampan inne i bilen gör. För mer info om att blinka ut felkoder m.m ställ frågan på www.opelsportclub.com/forums

5 Inlägg
24 december 2006
kolla bensinfiltret och bensin pumpen ger tillräkligt. jag hade samma fel på min opel omega.
o på den var det detta fel. mvh//Thomas

Ford Mustang 1969

27 Inlägg
29 december 2006
Trådstartare
Hej!

Har försökt läsa av felkoderna... Får ingen koll på det.
Tips på hur man ska läsa av dem?
Blinkar hela tiden tycker jag ;o)

Stay SiC!

GSI
6 Inlägg
20 april 2007
För att felsöka byglar du a och b i kontakten det står på kontakten a - b. sen går du in i bilen vrider tändningen. då börjar de blinka först kommer det att blinka en kod 3 eller 6 ggr ...... den koden lyder code 12 och ser ut så här ....  blink paus blink blink     ... om du kollar så ser du att första blinket betyder 10 tal andra blinken en tal....   exempel: blink blink blink blink blink blink blink paus blink blink blink = felkod 73 = låg volt till luftklaff mätaren. men nu till det ryckandet ....  min kadett ryckte som fan  jag ble så ledsen på den för det förstörde alla ens planer för framtiden på den ... men nu har jag fått rätt på den . jag bytade först bensin filter och trodde det var fel sen bytte jag bränsle pumps relät och trodde de var fel ...... men nu bytte jag spridarna och nu går den som en klocka har inte ryckt något alls på hela veckan.  hoppas det går bra lycka till

-Lev ditt eget liv för du ska dö din egen död-

27 Inlägg
20 april 2007
Trådstartare
Jag har nu bytt effektsteget på bilen.
Den rycker inget längre, det enda som är skumt är att motorlampan
lyser när man startar den och när motorn är varm och man stänger av och startar den
så slocknar lampan...
Den går iallafall bra nu...

Stay SiC!

Sök