3127
Sök

Köpråd: Toyota Celica

Hobbymekaniker / IT-Tekniker
353 Inlägg
2 augusti 2013
Trådstartare
Hej.

Valfritt att svara på den här tråden smile

Funderar på att fara och kika på den här bilen.

http://www.blocket.se/vasterbotten/Toyo … =2&w=1

Vet ni direkt något jag ska kolla förutom knak i framvagnen vid kraftiga svängningar och rost i sparklådorna?

Toyota Celica verkar ju iaf inte ha allt för dyra reservdelar om nåt skulle pajja, och motorer verka gå att komma över om det skiter sig rejält.

// Joakim
Senast redigerat av DoAe (2 augusti 2013)

Kika gärna in mitt lilla BMW projekt: BMW E90 325i - Små planer hittils

Evildan
2 augusti 2013
Rost även i bakre skärmkanter, lätt att se om det är bättrat och fixat på en röd bil.
Är i princip skottsäkra annars, kontrollera dock blårök vid kallstart då det är en ungdomsbil, samt kopplingen
(kör i 50/60 på 5e växeln, tryck gasen i botten och "sparka till" koplingspedalen väldigt fort, den ska inte slira)
mer sällsynt är att tvåans synkringar blivit dåliga på dessa men är oftast det först som märks av en elakt kört låda, då är växeln trög/skorrande att få i.
Ett visst tjutande transmissionsljud vid motorbroms är i princip standard på Carina/Camry/Celica och inget du sk a lägga vikt vid, flertalet lät så redan från bandet i Japan.

Lycka till, kul lagom sportig bil med hyfsad komfort och bra värme till vintern som antagligen är på ingående hos er wink

Hobbymekaniker / IT-Tekniker
353 Inlägg
2 augusti 2013
Trådstartare
Bra tips. Tack. smile

Kika gärna in mitt lilla BMW projekt: BMW E90 325i - Små planer hittils

Saabifierad
2 031 Inlägg
2 augusti 2013
Härliga bilar.
Var jag du skulle jag dock leta vidare, den Celican är klart överprisad. En smårisig Celica GT4 kan röra sig i den prisklassen men inte en vanlig Celica.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

270 Inlägg
2 augusti 2013
Som sagt,rost.Känns bilen bra så är den förmodligen det.

2 140 Inlägg
2 augusti 2013
Kolla vänster bakskärm, är det den jag tänker på så är den fusklagat rost på..

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Sök