2977
Sök

Sätta turbo i en 740?

27 Inlägg
6 augusti 2013
Trådstartare
tjena, mitt första inlägg här eftersom jag kommer från ett moppeforum, exakt som rubriken lyder så undrar jag om det krävs "mycket" för att trycka i en turbo i en 740?, måste man ha en 16 ventilig topp?

tråden kanske inte ligger rätt.

Offroad Racing
3 122 Inlägg
6 augusti 2013
Det här var en väldigt relativ fråga. enkelt uttryckt kan man väl säga att det krävs en turbo, ett grenrör turbon passar på, ett hemmabyggt rör mellan turbo och insug och oljeledning med retur. I praktiken är det dock inte fullt så enkelt. Plus att bilen kommer bli omöjlig att besiktiga då det är olagligt att eftermontera turbo.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

1 915 Inlägg
6 augusti 2013
Använd sökfunktionen så finner du flera som har turbokonverterat eller iaf frågat om det.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Refined
1 770 Inlägg
7 augusti 2013
Ja, det är "mycket" att göra med att montera turbo i en 740 utan. Det är fruktansvärt mycket småsaker som måste lösas och fixas till.

Och du behöver absolut inte ha någon 16v topp för att montera turbo.

Men om du ens ställer frågan om detta så kan du se fram emot väldigt mycket jobb om du väljer att ge dig in i en sån operation.

27 Inlägg
7 augusti 2013
Trådstartare
Zwudda skrev:
Ja, det är "mycket" att göra med att montera turbo i en 740 utan. Det är fruktansvärt mycket småsaker som måste lösas och fixas till.

Och du behöver absolut inte ha någon 16v topp för att montera turbo.

Men om du ens ställer frågan om detta så kan du se fram emot väldigt mycket jobb om du väljer att ge dig in i en sån operation.

då avstår jag... eftersom den inte får rulla på vägarna sen

Sök