Hade liknande symptom på min röda 945 ``Vinterbilen´´ Började med att tomgången blev sjukt hög, så jag drog ur tomgångsmotorn en snabbis, vilket ökade tomgången ytterligare. Bilen började sakta med säkert gå fetare och fetare och ryka svart samt bluddra, med det kom felkod givetvis. körde hem 4 mil och då hade bilen dragit en halvtank, precis när jag svänger in på gården sten dör den och startar inte igen.
Vet egentligen inte vad det var som orsakade detta, men jag gjorde ren LMM med en spray jag hade hemma just för LMM;er och sedan satt jag dit en ny lambdasond, torkade rent stiften och bilen gick som en klocka igen!
Jaha okej!
Får pröva en annan LMM ytterligare, kolla lambdan och nya stift igen DEN SKA IGÅNG!
Detta gjordes:BYtte motortempgivare LMM Nya stift Rengjorde impulsgivaren (Trigger/Svänghjulsgivaren) Bytte spridarrelän Bränslepumpsrelä KOpplade bort dumpventilen
Bytte spridarmotståndet, detta gjordes sist (Prövade dock att byta innan jag gjorde det andra men utan resultat), när motståndet byttes startade bilen direkt och går nu fint som fan igen!