Det bökiga med avgassystem är att de ofta sitter hårt då det mesta har rostat fast. Ett annat problem som brukar dyka upp med exempelvis japsdämpare är att de brukar inte bara vara att trä på så fort man fått av originalljuddämparen utan det brukar vara att man får fixa till en anslutning vilket kan vara knivigt om man inte kan svetsa.
Vill du lära dig och kanske redan nu har tillgång till att kunna gå under bilen utan problem så testa på, måste du dock ta dig till en dyr gör-det-själv-hall på OKQ8 gör något annat exempelvis serva bilen = lättare och fungerar som en bra ingångsport till att lära sig lite mek och sånt.
Med service menar jag byta luftfilter, oljan och oljefilter, kylarvatten, tändstift. Vill du sen fortsätta kan du testa att byta bromsbelägg, fixa roligare fälgar, mixtra med stereo och högtalare m.m.
Förövrigt köpte jag en Simons ljuddämpare till min bil, blev knappt någon skillnad på ljudet så själv tyckte jag inte att den var värd sina pengar.
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!