3263
Sök

Toyota Previa 1998 INFO

26 Inlägg
4 augusti 2013
Trådstartare
Som rubriken lyder så skulle jag vilja veta lite mer om just den modellen .
Jag är intresserad av modellen som har 8 platser.

Jag kollat lite och undrar lite saker så som:
Sitter motorn under sätena ? (är dom svårskruvad då?)
OM motorn sitter under sätena. Är det smidigt att riva bort säten,Matta osv osv för att komma åt?
Går det att ta ut dom bakre och mittersta sätena smidigt ? (så det endast är passagerare och förare kvar)

Sen lite allmänt hur är bilarna ?
är dom svårskruvad ?
dyra delar ?
drar dom mycket ?

/Jonas

Jag Gasar Tills Det Rasar

Saabifierad
2 031 Inlägg
4 augusti 2013
Stämmer bra, modellen är en av ytterst få som har mittmotor och är bakhjulsdriven, det ska finnas som en servicelucka under golvet mellan fram och mellansätena där du ska kunna kolla oljan och lite sånt, har för mig att det finns lite mer under motorhuven fram (de vanliga vätskebehållarna). Svårmekade ja beroende på vad du tänkt göra, i och med att det är en Toyota är den oftast pålitlig så förhoppningsvis behövs inte så mycket göras.

Ska gå att plocka ut stolarna som man vill och bygga om, hur smidigt det är vet jag ej.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

111 Inlägg
4 augusti 2013
Nja, svårmeckad är den inte, men tajt kan det bli ibland. Krånglar den behöver du bara titta strängt på den. Pålitliga kärror dessa.

26 Inlägg
5 augusti 2013
Trådstartare
Okey okey. Låter kanske som att man ska slå till på en sådan om man kommer över en rätt billigt i så fall.
Ja men är ju mekaniker så man kanske vill skruva så mycket som möjligt.
Hur är fram vagn på dom? Ser dom ut som ett spindelbo och kostar skjortan när man ska byta typ styr, spindel led ? som t.ex en del Passater och Audi har ?

Evildan
5 augusti 2013
Vanlig Mc.Phearson framvagn, inga konstigheter med bilen, lättmekade om nu något ngn gång behöver lagas och kul att köra samt bra balanserade för att vara ett "skåp".

http://catalog.meca.se/Catalog.aspx?Bra … yType_ID=1

Evildan
5 augusti 2013
Här har du lite motordata, såsom att den har kamkedja osv.

http://www.mr2.com/files/mr2/techinfo/R … /2tzfe.pdf

2 266 Inlägg
5 augusti 2013
Motorn lyfts ner vid tändstiftsbyte, dock är de platina stift som räcker en 10000mil.

svetsdiff !!!

1 196 Inlägg
5 augusti 2013
Njaa, jag är ganska så säker på att man lättare kommer åt tändstiften under inspektionsluckan under passagerarstolen. Där är det ju fritt fram att både byta tändkablar och tändstift.

26 Inlägg
8 augusti 2013
Trådstartare
Tack för alla svar.

En fråga till:
Är ALLA previa 8 sitsig?

Man hittar ju massor av dom på blocket. Men en del står de inte hur många platser det är i dom.

Evildan
8 augusti 2013
Exalibour skrev:
Tack för alla svar.

En fråga till:
Är ALLA previa 8 sitsig?

Man hittar ju massor av dom på blocket. Men en del står de inte hur många platser det är i dom.

Finns både 7 och 8 sitsiga.
7-sitsiga har stolar, stolar, soffa.
8-sitsiga har stolar, soffa , soffa.

http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Previa
Senast redigerat av Evildan (8 augusti 2013)

26 Inlägg
17 augusti 2013
Trådstartare
Okey tack tack. Någon som jag känner säger att den 8de platsen är en lite lite stol man fäller ner i skuffen.
Men jag sätter emot att det inte är det utan att det är som ni säger 2stolar fram, en soffa i mitten för 3, en till soffa bak för 3. Men han vägrar tro det.

Hur är det egentligen?

Sök