Nä det är ju lite bonke, men det är svårt att veta när motorn spikar sönder på bensin. Därför jag tyckte det var en simpel mod för att slippa sabba motorn. Då blir det simpelt sen, bara ösa tills det slutar gå bättre och motorn håller, även om man överdriver liksom.
Det finns 2 enkla grejer du kan göra:
Skaffa en bredbandslambda. Se till att aldrig gå snålare än 0,85 under belastning (0,5bar+)
Montera ett stetoskop via en hårdslang till en nippel i motorblocket högt upp. När du nu kör och lyssnar med stetoskopet så hör du om det spikar. Det du kan göra är att vrida casen för att hitta högsta tändning den går fint på utan spikningar typ. Men det är inte riktigt rätt att göra så, ibland så kan man nämligen köra för hög tändning utan att det spikar, men utgå från standard inställning så borde det ligga ganska rätt. Sen kanske sänka några grader för spika kommer det göra, speciellt när du kranar på mera.
Senast redigerat av dundersmurfen (18 augusti 2013)
Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk