går fin fint att ta motorn+låda uppåt oavsätt om lådan är aut eller manuell
gör följande.
släpp motorelen vid styrboxen. så dela lådan ta isär kontakterna släpp loss allt bös runt i kring så som kylarslangar och sånt. bort med batterihyllan. ta bort skruvarna som håller elen till subframen.
ta ner kylarpaket. ner under bilen släpp alla kuddar underifrån på undersidan av subframen rör inga kuddar på ovansidan.
släpp momentstaget till lådan det undre alltså och ta bort helt bort med fästet på sidan sen lyfter man upp hela paketet.
när man monterar gör man likdant. kuddarna är koniska och gör det otroligt lätt att lägga i motorn.
sist hade jag monterat motor+låda och skuvat fast alla fästena på under 15min så smidigt mot att försöka att skruva kuddarna ovanifrån.
dessutom slipper man elklabbet om man har allt sitter på motorn när man lägger i den även där sparar man otroligt mycket tid
sätt att dom flesta tar ur motorn med elen kvar på bilen och det är att skaffa sig mer jobb av bara f-n
har gjort ett antal motorbyten och kommit fram till att detta är snabbaste sättet och det tar inte ens en hel dag med ett motorbyte då
när motorn är ur ska man ALLTID byta bakre packboxen!!! oavsätt om den nyligen är bytt eller ej