3196
Sök

Behöver hjälp/tips att trimma min Golf 4 GTI Turbo från 00 !

95 Inlägg
29 augusti 2013
Trådstartare
Nu är det så att jag har nyss vart och köpt mig en Golf 4 GTI Turbo big_smile, Och jag vill ha mera hästkrafter !
Jag behöver hjälp med vad som är mest effektivt att göra..  Den har redan Chiptrim från BSR Steg 1.. Men känner att jag vill ha mera tryck i den!
Hade vart jätte schysst om folk ville hjälpa mig med detta! big_smile

Just nu har jag en budget på ca 10k, än så länge!

Jag kan få tag på en K04 turbo, han vill ha 3500 för den.. Låter det som ett bra pris? Får jag ut mer hästar av att installera den? Just nu sitter ju original turbon på som är K03..

773 Inlägg
29 augusti 2013
Brandten4u skrev:
Nu är det så att jag har nyss vart och köpt mig en Golf 4 GTI Turbo big_smile, Och jag vill ha mera hästkrafter !
Jag behöver hjälp med vad som är mest effektivt att göra..  Den har redan Chiptrim från BSR Steg 1.. Men känner att jag vill ha mera tryck i den!
Hade vart jätte schysst om folk ville hjälpa mig med detta! big_smile

Just nu har jag en budget på ca 10k, än så länge!

Jag kan få tag på en K04 turbo, han vill ha 3500 för den.. Låter det som ett bra pris? Får jag ut mer hästar av att installera den? Just nu sitter ju original turbon på som är K03..

Montera större turbo kräver oftast förmappad box eller ny mappning kolla på steg 2-3 istället brukar landa runt 12-15000 kr för steg 3 sen finns ju egenmappning etc google internet svär på att du inte är den enda som gjort detta

95 Inlägg
29 augusti 2013
Trådstartare
Aha okej tack så mycket för svaret smile men finns det inte andra saker man kan gör som byta grenrör,downpipe eller avgassystem, något sånt? Eller ger det ingen effekt ? Som du märker är jag rätt ny med sånt här..
Senast redigerat av Brandten4u (29 augusti 2013)

773 Inlägg
29 augusti 2013
dp, grenrör, avgasrör går och byta men det är inget effektökande direkt mer ljud/flöde förbättring för grövre trim. Grenröret är bara något att byta om du kör turbo ala stor och en decent mappning.

Kolla med trimföretag som monterar om du är ny på detta då det kan vara lite knivigt med plats att skruva

Bsr är väl en bra början eller dhalbäck racing (stavning=?)

95 Inlägg
29 augusti 2013
Trådstartare
Okej, tack det ska jag göra smile

Sök