2842
Sök

Bluetooth spelar ut i fel watt!

23 Inlägg
5 september 2013
Trådstartare
Tjena!

Nu är läget så att min bil har ett inbyggt slutsteg och kör allt ljud (Radion) genom lågwatt! Med min nya stereo så har jag då funktionen att spela ljud med BT. Men så som jag har fattat det efter som det inte funkar så tror ja att BT's ljud kommer in i högwatts kabeln och där ligger ju inte högtalarna!

Och nu till er lite mer duktiga där ute kanske kan komma med förslag och hur man ska ta sig till!
Senast redigerat av Tobbewezi (5 september 2013)

5 700 Inlägg
5 september 2013
Menar du högnivå och lågnivå. Du kör alltså högtalarna genom ett slutsteg och steget får signal genom lågnivån och då funkar ljudet som det ska förutom när du försöker spela genom bluetooth för då får du inget ljud alls.

Har du testat med en högtalare på högnivåkablarna för att säkerställa att du verkligen får fram något ljud.
Får du ut ljud genom högnivån men inte genom lågnivån endast med bluetooth så känns det ju som att det är någon inställning på stereon som måste göras.
Får du däremot inget ljud alls varken på högnivå eller lågnivå så tror jag mer på att din bluetooth enhet inte stöds av stereon.

23 Inlägg
5 september 2013
Trådstartare
simlar skrev:
Menar du högnivå och lågnivå. Du kör alltså högtalarna genom ett slutsteg och steget får signal genom lågnivån och då funkar ljudet som det ska förutom när du försöker spela genom bluetooth för då får du inget ljud alls.

Har du testat med en högtalare på högnivåkablarna för att säkerställa att du verkligen får fram något ljud.
Får du ut ljud genom högnivån men inte genom lågnivån endast med bluetooth så känns det ju som att det är någon inställning på stereon som måste göras.
Får du däremot inget ljud alls varken på högnivå eller lågnivå så tror jag mer på att din bluetooth enhet inte stöds av stereon.

Jo preics, hög/lågnivå ja! Och allt ljud funkar efter som det går ut i lågnivå nu! Och förmodligen går Bluetooth ut i Högnivå antar ja.

Och testa högtalare på hög kan ja inte efter som de inte är samma kontakt/kabel.
Men det värsta är att stereon inte har inställningar för just bluetooth...

7 275 Inlägg
5 september 2013
Funkar radio, cd etc som det ska?

23 Inlägg
5 september 2013
Trådstartare
Brains skrev:
Funkar radio, cd etc som det ska?

Yesbox! Allt funkar förutom bluetooth då!

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
5 september 2013
Kan ju vara bra om du skriver vad du har för huvudenhet!

23 Inlägg
5 september 2013
Trådstartare
Nitromast skrev:
Kan ju vara bra om du skriver vad du har för huvudenhet!

Det är en Kina stereo utan namn! Söker bara lösningar! Vill ta bort FM-sändaren från bilen...

7 275 Inlägg
5 september 2013
Antingen har du missat en inställning eller så är stereon byggd så.

5 126 Inlägg
5 september 2013
Tror jag jävlades med min stereo då den gjorde lika som din. Då fick jag ändra en inställning från "telefon" till överför allt ljud. Sen kunde jag spela musik på annat än framhögtalarna smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

23 Inlägg
5 september 2013
Trådstartare
mb_pucken skrev:
Tror jag jävlades med min stereo då den gjorde lika som din. Då fick jag ändra en inställning från "telefon" till överför allt ljud. Sen kunde jag spela musik på annat än framhögtalarna smile

Vad menar du med "Telefon" inställning? smile Låter intressant!

1 653 Inlägg
6 september 2013
polarn köpte en kenwood eller vad de nu var i sommras, den spelade ingen bas via blåtand om man inte gick in i nån meny i stereon å sa åt den att spela hela registret, kan kanske finnas någon sådan inställning i din?

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

23 Inlägg
6 september 2013
Trådstartare
Thullen skrev:
polarn köpte en kenwood eller vad de nu var i sommras, den spelade ingen bas via blåtand om man inte gick in i nån meny i stereon å sa åt den att spela hela registret, kan kanske finnas någon sådan inställning i din?

Ska nog super granska min och kolla efter det samma! smile

Sök