3852
Sök

Vita hinnor efter avfettning

13 Inlägg
25 september 2013
Trådstartare
Hej. Tvättade bilen för några dagar sedan, märkte det efter jag sköljde av avfettning. Det är typ som att avfettning har runnit och sitter fast i lacken. Har provat gnuggat med svamp och schampo men blir tyvärr inte nå bättre.

Någon som skulle ge lite tips vad som behövs göra för att få bort det?

http://ladda-upp.se/files/2013/b70834.jpg
Senast redigerat av Axelpedersson (25 september 2013)

Entreprenör
1 286 Inlägg
25 september 2013
Spraya mer avfettning av samma sort och svampa och spola bort det innan den torkar fast denna gången. smile

Du måste spraya mer avfettning för att det ska lösa upp det gamla. "lika löser lika".

// Niklas Johansson

414 Inlägg
25 september 2013
Polering brukar kunna ta det, eller i alla fall göra det mindre synligt

13 Inlägg
25 september 2013
Trådstartare
NiKeMaN skrev:
Spraya mer avfettning av samma sort och svampa och spola bort det innan den torkar fast denna gången. smile

Du måste spraya mer avfettning för att det ska lösa upp det gamla. "lika löser lika".

Då får jag försöka imorgon då, spraya avfettning på den sidan av bilen och sen ta en svamp och gnugga sen skölja? Tack för svaret! smile

13 Inlägg
25 september 2013
Trådstartare
joH900 skrev:
Polering brukar kunna ta det, eller i alla fall göra det mindre synligt

Tackar för svar! smile  Vad för typ av poleringsmedel ska jag använda? rubbing?

138 Inlägg
25 september 2013
Har märkt själv att det blir vitt om man har varit och *lagat lacken* med sprayfärg och sen tvättar med avfettning så nu använder jag bara schampo.

Entreprenör
1 286 Inlägg
25 september 2013
jankarl skrev:
Har märkt själv att det blir vitt om man har varit och *lagat lacken* med sprayfärg och sen tvättar med avfettning så nu använder jag bara schampo.

Så kan det också vara ja. Så testa på en liten yta först innan du spraya halva eller hela bilen!

// Niklas Johansson

13 Inlägg
26 september 2013
Trådstartare
NiKeMaN skrev:
jankarl skrev:

Så kan det också vara ja. Så testa på en liten yta först innan du spraya halva eller hela bilen!

Då ska jag göra det. Skulle gärna vilja ha bort det så! smile

13 Inlägg
26 september 2013
Trådstartare
NiKeMaN skrev:
jankarl skrev:

Då ska jag göra det. Skulle gärna vilja ha bort det så! smile

Avstängd
1 418 Inlägg
26 september 2013
bilen/traktorn ser rollad ut så det är säkert nån skitfärg på som inte tål avfettning

1 324 Inlägg
27 september 2013
Johan85 skrev:
bilen/traktorn ser rollad ut så det är säkert nån skitfärg på som inte tål avfettning

Tror det också. Kan gå att polera bort det.

BASS GLAD
1 381 Inlägg
27 september 2013
Jag tror att lacken är så jävla dålig så avfettningen har blekt lacken ...

Kan bli så även om man har rekondad en super matt bil och häver på avfetting så kan de bli de fenomenet

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

310 Inlägg
27 september 2013
Blev så på en bil jag tvättade en gång också, skulle läggas ett lackskydd på men tror jag använde lahegas grand cut 12e före med en "mussepigg maskin", allt försvann ruggigt fort och blev väldigt fint! sen bara på med lackskyddet wink

det var en röd s40 (original färg så vitt jag vet iaf..)
Senast redigerat av HeroiX (27 september 2013)

Sök