2287
Sök

Oljelampan lyser Saab 9-5 2.0T

357 Inlägg
4 augusti 2013
Trådstartare
När jag åker med bilen så lyser inte oljelampan. Men när jag stannar vid stoppskylt eller vad som helst börjar den varna och lampan lyser. så fort man börjar åka så slocknar den. Men de händer inte jämt bara ibland.
Ska prova byta olja och filter å se om de blir nå bättre och byta oljegivaren. annars är de väl troligtvis oljepumpen men den brukar sällan gå sägs det.

Tacksam för svar!

4 670 Inlägg
4 augusti 2013
Lampan indikerar ju lågt oljetryck. Skulle nog byta olja o se om de slutar. Börjar de lysa så skulle jag dubbekolla oljetryck. Är de dåligt är de nog bara riva ner o se om ev silen är igensatt

Att den ej lyser när du kör är ju för man har ett högre oljetryck när
Motorn varvar mera.

Jag personligen skulöe inte köra med bilen nått förens felet är åtgärdat även om de bara är glappkontakt
Senast redigerat av mickius (4 augusti 2013)

1 196 Inlägg
4 augusti 2013
Som sagt, dåligt oljetryck, billigt och bra med saabarn går ju bara åt 4 liter smile

357 Inlägg
5 augusti 2013
Trådstartare
japp ska byta olja å filter imorgon på den. samt va de någon som sa att jag skulle prova byte oljegivarn. Funkar inte de så är de ner med oljetråget.

85 Inlägg
5 oktober 2013
Hur gick de med att byta olja och filter? funka de eller blir de att riva ner tråget? Har nämligen samma problem med min 9-5a.

Fotograf
1 319 Inlägg
6 oktober 2013
motorn har väll bara dragit lite olja så nivån är precis så den räcker när man varvar motorn. men förlite för att hålla tryck då den står på tomgång. kolla nivån först.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

Fri fart för ett fritt folk!
14 099 Inlägg
6 oktober 2013
meningslöst att byta olja.. ner med tråget istället direkt. INNAN motorn rasar..och kör inte 1meter med bilen förens det är fixat.

annars är det motorbyte nästa steg istället för att släppa tråget.

finns inga genvägar på dessa motorer.
troligen är det redan försent!

Kör fort så hinner inget hända...

Sök