2878
Sök

Rakställa t5 i 760, tacksam för tips råd och info :)

2 Inlägg
17 oktober 2013
Trådstartare
Tjena, tänkte skaffa mig ett vinter projekt , och bestämde mig för att rakställa en t5:a i en 760.
Jag undrar, vad ska man köra med för växellåda ? En del säger att m90 bara är skit, andra säger tvärt om, och likaså om zf lådorna. men vad blir enklast / billigast ? vad är mest hållbart i längden ? man vill ju inte ligga och byta låda efter varje helg. likaså när det gäller insprut och tändningen ? vad är bäst och mest hållbart i längden ?? är itne ute efter att bygga en utställningsbil, utan den här ska brännas däck med , och sladdas med ordentligt cool ! så med andra ord är jag inte ute efter att ha en byggkostnad på 50-60 tusen, utan så billigt det går så länge det finns kvalité , tacksam för alla svar och tips, berätta gärna om era erfarenheter och vart man kan köpa bra grejor till schyst pris ! Tack på förhand ! Mvh Emil cool

Livet är inte bara en fest, det är en dans på rosor också :)

329 Inlägg
17 oktober 2013
zf lådan ska väl tåla lite mer stryk har jag hört,
ms sprut kör vissa med om jag inte fattar det hela fel, sen har jag inte en aning om vad det är för tändning, med en ombyggd fördelare måste man tydligen ha?

//D.J

2 Inlägg
17 oktober 2013
Trådstartare
ok, aa man får ju höra olika hela tiden ang lådorna, men just det där med fördelaren, så kan man ju köra "krabblock" elr vad det heter , eller köra separata "Spolar" elr vad man säger . men frågan är ju vad som är bäst / billigast ? och vart hittar man såna grejor liksom ? smile

Livet är inte bara en fest, det är en dans på rosor också :)

70 Inlägg
17 oktober 2013
Jag har skurit ur torpeden så man får dit en original fördelare, fungerar kanon! M90h funkar rätt bra, men i ditt fall så skulle jag satsa på en zf

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 oktober 2013
Hej och välkommen till garaget!  Din fråga är jättebra, men också jättevanlig. Dessutom är det inte avancerad motorteknik.  Gör lite sökningar och du kommer hitta MÄNGDER av info om T5 i 740/760/940/960.

Låser här, hoppas du förstår och hittar mycket genom att söka.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök