4022
Sök

Trafikfara Rondell. Moraberg, Södertälje

111 Inlägg
17 oktober 2013
Trådstartare
Rondellen i Moraberg (Riksväg 225 - Klastorps backe - Klastorpsvägen) är glashal. Sänk hastigheten!!! Har anmält till Trafikverket, men det kommer ta ett par timmar tills de kan göra något åt det.

Jag körde nyss förbi och var en hårsmån från att slå i räcket. Vände om och gick ut för att kolla närmare. Halkade på asfalten två gånger, så halt är det.

En annan bilist som körde ett arbetsfordon stannade på plats för och varnar nu med orangea saftblandare.

http://goo.gl/maps/p8LZa
Senast redigerat av Doc_152 (17 oktober 2013)

111 Inlägg
17 oktober 2013
Trådstartare
FLindgren skrev:
kanske dax att köpa bättre vinterdäck?smile

Plus 8 grader och det är inte halt nån annan stans. Tror nog att däcken duger. Ringde upp både Trafikverket och PEAB och ett "underhållsteam" (vete fan vad det betyder) är på väg.

Saabifierad
2 031 Inlägg
18 oktober 2013
Mycket lastbilar och bussar som rör sig där så kanske ett dieselspill? bra att du rapporterade det, inte alla som gör.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Sök