Skulle det vara bränsletrycksregulatorn som hett upp det så kan det ju klart göra att du får ett för lågt tryck över spridarna och bilen går snålt. Samma om pumpen börjar ge upp det. Är den svårstartad?
Skulle det vara bränsletrycksregulatorn som hett upp det så kan det ju klart göra att du får ett för lågt tryck över spridarna och bilen går snålt. Samma om pumpen börjar ge upp det. Är den svårstartad?
Man får gnugga lite men de brukar man ju få på alla gam Volvo. Lmm ska väl pilen peka mot turbon?
De sitter en till klocka på andra slangen vad är de?
Du menar inte den som sitter på turbo?
Nej den sitter innan fuel railen eller va de heter.
Bör stämma med pilen ja. Det som sitter på fuel railen är bränsletrycksregulator. Simpelt sagt så reglerar den trycket med antingen vacuum eller övertryck. Alltså mer tryck i slangen så stänger regulatorn och släpper igenom mindre med bränsle. Det ökar trycket men samtidigt kompenseras det genom att spridarna släpper igenom mer och trycket minskar. Så den kompenserar tryckfallet över spridarna genom höja trycket. Skulle dem vara kaputt och släppa tillbaka bränslet utan att skapa något direkt tryck så får du en motor som går magert och svarar dåligt på gas. Samma sak gäller om pumpen är riktigt dålig så den inte bygger tryck. Lyssna när du vrider på tändningen så den surrar.
Nej den sitter innan fuel railen eller va de heter.
Bör stämma med pilen ja. Det som sitter på fuel railen är bränsletrycksregulator. Simpelt sagt så reglerar den trycket med antingen vacuum eller övertryck. Alltså mer tryck i slangen så stänger regulatorn och släpper igenom mindre med bränsle. Det ökar trycket men samtidigt kompenseras det genom att spridarna släpper igenom mer och trycket minskar. Så den kompenserar tryckfallet över spridarna genom höja trycket. Skulle dem vara kaputt och släppa tillbaka bränslet utan att skapa något direkt tryck så får du en motor som går magert och svarar dåligt på gas. Samma sak gäller om pumpen är riktigt dålig så den inte bygger tryck. Lyssna när du vrider på tändningen så den surrar.
Ok den snurrar men de är inte tryckregulatorn utan de sitter en till på andra slangen.
Testade nu å tog lös kontakten till lambdasonden och de blev ingen skillnad också tändes inte lampan på instrument panelen heller. Kan de vara lambdan som är paj?