hade en sån med 80cc jävlar i helvete vad den gick. 120 med skjuts mätarfart. gick inte att klippa iväg fullt för då reste den sig när man skjutsade helt fucking sjuk moppe..
men senare hade jag mc varianten 180cc bra go att åka på. provade aldrig över 130 med skjuts men den var rätt snäll att köra bra väghållning och stabil.
väldigt bra variant när 30mopparna såg likadan ut som 180cc
Verklig hastighet eller mätarfart? Gissar på det sistnämnda.
Körde iaf om bilar på 70-väg, så jag skulle nog våga säga att mätaren inte visade helt fel. Samma modell finns ju i 180 cc-variant, samma mätare och allt, tror inte mätaren FÅR visa jättemycket fel.
Verklig hastighet eller mätarfart? Gissar på det sistnämnda.
Körde iaf om bilar på 70-väg, så jag skulle nog våga säga att mätaren inte visade helt fel. Samma modell finns ju i 180 cc-variant, samma mätare och allt, tror inte mätaren FÅR visa jättemycket fel.
Inte likadan mätare. Mopedens mätare går till 120 Km/h om det är en 30 moppe. 180cc versionen går till 160 Km/h Inte likadan framgaffel, bromsar, mm.
hade en sån med 80cc jävlar i helvete vad den gick. 120 med skjuts mätarfart. gick inte att klippa iväg fullt för då reste den sig när man skjutsade helt fucking sjuk moppe..
men senare hade jag mc varianten 180cc bra go att åka på. provade aldrig över 130 med skjuts men den var rätt snäll att köra bra väghållning och stabil.
väldigt bra variant när 30mopparna såg likadan ut som 180cc
Nej den reste sig inte så det inte gick att dra iväg fullt... När man läser detta så tänker jag att du har nog aldrig provat en riktig hoj. 180cc varianten som du nämner med ca 20 Hkr och bra mycket mera vrid kan man dra iväg med full rulle utan några hjullyft. Sen är det klart att om man rycker till i styret så blir det lite annorlunda.
med skjuts..ofrivilligt vete fan men vred man fullt med skjuts så reste den på sig.. det gjorde inte 180cc varför vet jag inte.. hade 180cc mycket längre den kändes tyngre på vägen varför vet jag ej. och den slöare än trimmade moppe versionen. hur det kommer sig låter jag vara osagt jag trimmade ej moppen utan var så från början.
men det var knappast så att man åkte på slangen i 100 när man vred på men man fick passa sig när man startade just med skjuts
även ägt en 100cc Aerox den är brutalt slö men mycket stabil i höga farter. men den gjorde inte en km över 100km/h
Hade en Derbi drd -07 med trimrör gjorde nästan 90 km/h. Polisen mäte upp den i 82 eller något. Dock byte jag fram drevet dagen innan jag blev tagen Så då gick den inte jätte bra. Men körde om min lärare på 70 väg i uppförsbacke
Haft ett gäng, men dessa körde jag mest med. En Puch nevada (?) och en Casal K190 Sport.
Puch'en var en "originalmoppe" med endast 5.5 hk kitt medans Casalen var/blev trimmoppen
Såhär såg Casalen ut när den var som "värst"
Vill ni ha mer info om K190'n så fråga, jag ska försöka minnas vad som var gjort på den. Det var trots allt 10-11 år sedan. Kan iaf säga att den tappade topphastighet från ca 120km/h till ca 70km/h med crossdäcket Uppmätt med olika bilar bakom.