När ja vrider om nyckeln så hakar inte startmotorn i liksom.. motorn går inte runt.. ja har ståldrev med krysskil och ja har även testat och bytt startmotor!
Kolla så inte motorn har skurit? Vart med om det en gång, det gick att hänga i ett dragskaft som satt på vevaxelbulten, motorn rörde sig inte ett skit.
Kolla så inte motorn har skurit? Vart med om det en gång, det gick att hänga i ett dragskaft som satt på vevaxelbulten, motorn rörde sig inte ett skit.
Ajfan.. kan de va så illa alltså? :S
Beror på vad du har för symptom. Om startmotorn slår ut och griper i startkransen men inte orkar dra runt motorn och du vet att batteri, kablar och startmotor är schyssta så kan det vara så.
Du har kollat startkransen & bytt startmotorn, batteriet tar jag för givet att du vet är schysst innan du byter startmotor.
Hur är symptomet? Menar du att du hör själva startmotorn snurra runt men inte bilens motor? Eller slår solenoiden ut drevet så att det griper tag i startkransen och sen tar det stopp? Exakt vad händer? Var startmotorn du provat bytt till ny eller begagnad? Vet du att det var en fungerande du bytte till?
Ajfan.. kan de va så illa alltså? :S
Beror på vad du har för symptom. Om startmotorn slår ut och griper i startkransen men inte orkar dra runt motorn och du vet att batteri, kablar och startmotor är schyssta så kan det vara så.
Du har kollat startkransen & bytt startmotorn, batteriet tar jag för givet att du vet är schysst innan du byter startmotor.
Hur är symptomet? Menar du att du hör själva startmotorn snurra runt men inte bilens motor? Eller slår solenoiden ut drevet så att det griper tag i startkransen och sen tar det stopp? Exakt vad händer? Var startmotorn du provat bytt till ny eller begagnad? Vet du att det var en fungerande du bytte till?
Ge lite mer kött på benen
Startmotorn hakade inte i med den gamla så bytte Med den nya så låter de som de hakar i men låter typ som de inte finns något komp.. samt att de inte går runt.. väser mer liksom..
detta uppstod när ja tryckte på och började få ladd: Det smällde till som att de va en tryckslang som gick åt helvete så motorn dog.. sen dess blev de knas med startmotorn å de
Okej.. låter inte alls bra det där. Hur kan det låta komplöst när motorn inte går runt? Om det är komp eller inte hör man ju först när den går runt? Har du kollat kamremmen? Motorn brukar låta mysigt komplös när kamremmen gått av, och på en FK är det väl bara hänga dit en ny rem om den gått av vad jag vet? Så är det på B230F iallafall.
Ett enkelt sätt att testa om motorn havererat fullständigt eller inte är ju att försöka knuffa igång den, har vevaxeln gått av eller motorn skurit lär det ju märkas!
Så hade jag gjort, har den redan rasat lär du ju knappast göra mer skada, har den inte rasat så startar den kanske och då vet du att den iallafall går.