2900
Sök

Billiga coilovers?!

19 Inlägg
14 mars 2012
Trådstartare
vart hittar man billiga coilovers till en golf mk1?! Tack på förhand!

Bobo

Fri fart för ett fritt folk!
14 129 Inlägg
14 mars 2012
Bobo_bil skrev:
vart hittar man billiga coilovers till en golf mk1?! Tack på förhand!

tyskland

http://search.eim.ebay.se/Fahrwerke/401 … amp;elc=77

Kör fort så hinner inget hända...

1 230 Inlägg
14 mars 2012
jag köpte mina technix coils från tyskland, 2000kr med frakt och allt! smile

...has left the building...
4 474 Inlägg
14 mars 2012
Du är medveten om att TA-Technix är stenhårda (fjädrarna förmodligen)? Jag har sådan på min Passat. Visst det ser bra ut (har de så högt man bara kan), helt OK vägkänsla på släta fina vägar, det kränger knappt något alls. MEN kör man över ett gupp rätt fort så hoppar hela bilen till, har själv varit på väg att "studsa" av vägen 2-3 gånger. Som sagt så tror jag inte det är dämparna som är problemet utan de aphårda fjädrarna. Gissar på att de behöver va så här aphårda för annars sjunker bilen ner för långt vid maxlast när man sänkt lite lagom. Är du ute efter "show" eller bara finköra med "finbilen" så funkar de, skall du däremot bruxa bilen, eller köra bana så finns det bättre val.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

2 077 Inlägg
14 mars 2012
Varför snåla på det? :S

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

2 126 Inlägg
14 mars 2012
JDMCRAZE skrev:
Varför snåla på det? :S

Viss skillnad att betala 2000-4000kr eller att betala 8000-12000kr speciellt om bilen inte kostar så mycket till att börja med roll

19 Inlägg
14 mars 2012
Trådstartare
Håller med big_JN, tanken är ju att få bilen lite roligare:)

Bobo

Fri fart för ett fritt folk!
14 129 Inlägg
14 mars 2012
dawwe skrev:
Du är medveten om att TA-Technix är stenhårda (fjädrarna förmodligen)? Jag har sådan på min Passat. Visst det ser bra ut (har de så högt man bara kan), helt OK vägkänsla på släta fina vägar, det kränger knappt något alls. MEN kör man över ett gupp rätt fort så hoppar hela bilen till, har själv varit på väg att "studsa" av vägen 2-3 gånger. Som sagt så tror jag inte det är dämparna som är problemet utan de aphårda fjädrarna. Gissar på att de behöver va så här aphårda för annars sjunker bilen ner för långt vid maxlast när man sänkt lite lagom. Är du ute efter "show" eller bara finköra med "finbilen" så funkar de, skall du däremot bruxa bilen, eller köra bana så finns det bättre val.

jag håller med! känslan blir som bortblåst vid minsta ojämnhet
det blir rent sagt livsfarligt

har kört med en vanlig skit sänkningsats 60/40 med nya oljedämpare och racelands coils sats på min gamla mk2:a
och den sistnämda gjorde att bilen inte alls gick att lita på

körde man normalt fick man stå ut med att man fick ont i kroppen
när man försökte pressa grejerna så slutade det med att framvagnen hoppade och detta var utan specielt hög belastning

men med 60/40 satsen klarade jag inte att köra över gränsen och aldrig några problem med att framvagnen hoppade fast jag körde som jag snott bilen

Kör fort så hinner inget hända...

1 230 Inlägg
15 mars 2012
jag ska ju bara ha mina TA coils till att glida med men det beror ju självklart på vad man ska ha bilen till smile eftersom jag kör caddy så är den ju redan aphård bak så gör inget att ha den hård fram också wink men om jag skulle ha den som brukis så skulle jag nog lagt ut bortåt 8000:- på coils smile

Olika
907 Inlägg
30 oktober 2013
Zoomx skrev:
försöka titta här www.billiga-coilovers.se

Det var ju en seriös sida...

"
Villkor

Leverans:
Alla leveranser från billigt-gängade avstängning skickas främst med transportören. Priset för frakt är uppenbart både innan inlämning av din beställning och betalning för varor och i orderbekräftelsen. - See more at: http://www.billiga-coilovers.se/shop/te … pppED.dpuf
"

Kan man inte försöka översätta sidan till begriplig svenska iaf?
Senast redigerat av fredriq (30 oktober 2013)

Mvh
Fredrik

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
21 november 2013
får väl försvara www.billiga-coilovers.se här

kollar man på den danska hemsidan http://www.billig-gevindundervogn.dk/sh … tpage.html så kan man se att det är ett seriöst företag smile Den svenska hemsidan är just nu under uppbyggnad, så språket kommer bli bättre med tiden.

Har själv varit i kontakt med de och fått ett super bra bemötande smile

Sök