2722
Sök

Coilovers tillbehör? (den man fäster haknykeln i)

243 Inlägg
22 november 2013
Trådstartare
Hejsan!

Försöker justera mina coilovers på bmwn men de är ju inte det lättaste eftersom tidigare idiot har ju slagit med mejsel o försökt justera dem istället för o använda verktyget.

Vart finns det någonstans att beställa hem just dessa "ringar" som man fäster haknykeln i?
Eller rättare sagt vad heter just denna del på coilovers?

Med vänliga hälsningar Max

Random Hero
4 047 Inlägg
22 november 2013
vad är det för coilovers?

Dog food lid. Backwards

243 Inlägg
22 november 2013
Trådstartare
DusanMandick skrev:
vad är det för coilovers?

Vet inte vad de är för några dessvärre, försökt läsa på dem men kan inte hitta någon beteckning..btw det satt på när jag skaffade bilen..

Funderar ju på o mäta av innermåttet men gängan måste ju bli samma, där är ju problemet.. hmm

VD-Design skrev:
http://www.styling4u.se/p/verktyg-maskiner-/ta-technix-coilovers-justering-nyckel-.html
Ingen aning om den passar just dina dock..

Inte riktigt vad jag sökte efter..

dab-master
166 Inlägg
22 november 2013
http://www.tein.com/online_shop/wrench.html vet att det finns där, vet inte om de passar för dig men finns massa mått iaf. Googla annars på seat lock eller locking rings till coilovers så kanske du hittar något

Pika pika! Fumo, mofu, mofumo, fumoffu!
- Pikachu - Bonta-kun

1 926 Inlägg
23 november 2013
http://image.importtuner.com/f/26138652/impp_0106_17_z+2000_toyota_celica_zeal_coilovers+height_adjustment.jpg

Vetefan om det går o köpa dem löst, inte vad jag har sett åtminstone.

Osponsrad
1 631 Inlägg
23 november 2013
kolla med ngn vvs firma om de kan fixa fram just dessa ringar.. Har sett lite olika former för ringar och gänglås hos just vvs-företag.. Annars finns det kanske på Lundgrens Svenska AB Eller på Beijers AB.

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

Osponsrad
1 631 Inlägg
23 november 2013
BudgetDunkaren skrev:
kolla med ngn vvs firma om de kan fixa fram just dessa ringar.. Har sett lite olika former för ringar och gänglås hos just vvs-företag.. Annars finns det kanske på Lundgrens Svenska AB Eller på Beijers AB.

Har även sett ngt liknande på bulkcontainrar till livsmedelsindustrin. Vi hade såna ringlåsningar på Kiviks Musteri´s purécontainrar.

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

243 Inlägg
23 november 2013
Trådstartare
Ajja, orkar inte hålla på med skiten blir o beställa ett par nya istället.
Gav upp hoppet igår om dem tyvärr tongue

Fri fart för ett fritt folk!
14 129 Inlägg
23 november 2013
dom brukar nypa fast som f-n och går inte att få loss. inget ovanligt då brukar folk prova att slå loss skiten men inte ens det brukar gå.

stål+alu fungerar liksom aldrig 2vintrar i sverige. då får man ösa på undredsmassa över skiten så finns det en chans att man får loss det.

Kör fort så hinner inget hända...

243 Inlägg
23 november 2013
Trådstartare
Growe skrev:
dom brukar nypa fast som f-n och går inte att få loss. inget ovanligt då brukar folk prova att slå loss skiten men inte ens det brukar gå.

stål+alu fungerar liksom aldrig 2vintrar i sverige. då får man ösa på undredsmassa över skiten så finns det en chans att man får loss det.

Funderar på om man fettar in dem eller liknande som fan? eller någon typ av wax eller så för att skydda? eller typ aluminium pasta/koppar pasta ?..

Fri fart för ett fritt folk!
14 129 Inlägg
23 november 2013
måste iallfall ligga över allt möjligen att hålrumsvax kan fungera.

Kör fort så hinner inget hända...

633 Inlägg
23 november 2013
har själv råkat ut för detta på gamla coils råkade dra åt dem med nyckeln sen sitter dem där ett tag o när man ska få loss dem igen är lögn i helvete

Använd endast handkraft när du ska sätta fast båda muttrarna de räcker

4 822 Inlägg
24 november 2013
MaxxeT skrev:
Hejsan!

Försöker justera mina coilovers på bmwn men de är ju inte det lättaste eftersom tidigare idiot har ju slagit med mejsel o försökt justera dem istället för o använda verktyget.

Vart finns det någonstans att beställa hem just dessa "ringar" som man fäster haknykeln i?
Eller rättare sagt vad heter just denna del på coilovers?

Med vänliga hälsningar Max

jag köpte nya ringar till ett par coilovers jag hade hos en cross/enduro butik.
jag bara kollade vad det va för gängstigning och mäta diametern sen åkte jag dit och kollade på lite olika hojar tills hittade en som hade den dimensionen jag ville ha.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök