ja har ett litet problem med oljereturen på min Volvo 940 ltt
den läckte olja så ja bytte packning men den läcker ändå så ja tänkte kika om man skulle prova att fylla i med silicon eller om man ska ta bort org returen o banka i en slanganslutning som passar precis i blocket? o sen köra med slang istället
Det kan även vara så att vevhusventilationen gör så att returen läcker. Har bytt packning och oring på 2st turbo bilar som var helt blöta av olja. På båda var även vevhusventiltationen tät
sätter du packningen i blocket rätt? det är lätt att få den snett
den sitter väl först på röret och sen i blocket ? ska vara inoljad för att lättare komma på plats
när ja tog bort den gamla så var den helt inoljad o ja satte dit den nya på röret först o sen i blocket men ja oljade inte in den men de var lite oljigt i hålet till returen, men ja har inte kollat vevhusvetilationen o sen kanske man ska prova dubbla o ringar
sätter du packningen i blocket rätt? det är lätt att få den snett
den sitter väl först på röret och sen i blocket ? ska vara inoljad för att lättare komma på plats
när ja tog bort den gamla så var den helt inoljad o ja satte dit den nya på röret först o sen i blocket men ja oljade inte in den men de var lite oljigt i hålet till returen, men ja har inte kollat vevhusvetilationen o sen kanske man ska prova dubbla o ringar
dubbla o-ringar är egentligen onödigt då originalpackningen är lika bred som två o-ringar. det som kan göra att det läcker är om packningen är gammal, sitter fel eller om returröretröret är lite böjt så det blir spänning när man monterar det
den sitter väl först på röret och sen i blocket ? ska vara inoljad för att lättare komma på plats
när ja tog bort den gamla så var den helt inoljad o ja satte dit den nya på röret först o sen i blocket men ja oljade inte in den men de var lite oljigt i hålet till returen, men ja har inte kollat vevhusvetilationen o sen kanske man ska prova dubbla o ringar
dubbla o-ringar är egentligen onödigt då originalpackningen är lika bred som två o-ringar. det som kan göra att det läcker är om packningen är gammal, sitter fel eller om returröretröret är lite böjt så det blir spänning när man monterar det
ja tänkte mest på att dubbla kommer ner längre i hålet. de sitter ny packning där o den sitter rätt, de sitter lite böjt men de tvunget att sitta så annars kunde man inte skruva fast andra änden i turbon