2676
Sök

Motorvärmarvanor och användandet av motorvärmare överlag.

4 Inlägg
2 december 2013
Trådstartare
Hej jag är en kille som gör ett projektarbete i skolan och skulle behöva hjälp av er motorkunniga att svara på några frågor angående användandet av motorvärmare och motorvärmarvanor.

Jag skulle vara väldigt tacksamma om ni kunde avvara en kortis och svara på min enkät som finns på länken nedan.

https://docs.google.com/forms/d/11kDU2T … w/viewform

4 Inlägg
2 december 2013
Trådstartare
Tack så mycket för ditt snabba svar! smile

218 Inlägg
2 december 2013
Man kan ju inte välja Stockholm på Boendeort.. tongue

Följ gärna mitt projekt på dieseln och lämna en kommentar! :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282638

Forummoderator
26 359 Inlägg
2 december 2013
Klar.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

23 Inlägg
2 december 2013
angående boendeort, borde det inte vara län istället för landskap?

12 086 Inlägg
2 december 2013
Märkliga frågor tycker jag tongue

Kön: Annat lol
Hur gör du när du använder din motorvärmare? haha va?

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
2 december 2013
Germax skrev:
Hur gör du när du använder din motorvärmare?

Vet ej  wink

4 Inlägg
2 december 2013
Trådstartare
Frågorna kan vara lite märkliga, men tanken är att enkäten ska gå att besvara även om man inte är så insatt i bilar. Men som många i just det här forumet är, är man ganska insatt i bilar. Det som verkar självklart för många kan vara mindre självklart för andra därför skrev jag lite halvt öppet wink
Frågan "Hur gör du när du använder din motorvärmare?" finns inte med, men jag tror jag vet vilken ni menar. Där tänkte jag att det kan vara intressant om man har några speciella grejer som man alltid gör eller en speciell ordning som man gör hela proceduren i.
Kan va kul att få höra på vilka olika sätt folk gör, även fast man kanske tänker sig att det inte finns så många olika sätt att göra detta på så finns det nog en del egenheter hos folk smile
Senast redigerat av SimmeKat (2 december 2013)

133 Inlägg
2 december 2013
Måste bara fråga, ser ju att du nu gör detta åt LTU, har du kollat så att en enkät är ok(enkäter ger respondenten väldigt stort frirum för feltolkningar jämtemot intervjuer) av dina handledare samt att frågorna nu är bollade med handledare alternativt någon annan part? Frågorna lämnade nämligen lite rum för tolkning(tydligör!) samt så är ålderspannet lite väl brett. spec 18-25 då. Gällande frågorna: Använder du bil? här antar jag att du vill ha svar på om de nu äger en bil, men om man lånar en bil då å då? man använder fortfarande en bil. Detta för ju sen med sig vidare till frågan om varför man inte använder motorvärmaren (din om nej fråga) så beor det ju på. Liksom såklart att jag inte installerar motorvärme på jobbets bil eller på kompisens. Sen så klarar jag ju mig utan den när bilen står i garaget eller i varmt väder. summa summarum: tydligör, specifiera och minimera risken för feltolkningar. Nu antog jag dock vad du ville och svarade ändå

Rumpmas
3 860 Inlägg
3 december 2013
Lofarn skrev:
Man kan ju inte välja Stockholm på Boendeort.. tongue

Du kan säkert lista ut vilket landskap du bor i. Huddinge ligger väl i Södermanland? wink

Rumpmas
3 860 Inlägg
3 december 2013
Påminner mig om att jag lär bygla den där satans motorvärmarstolpen för kontinuerlig ström istället för timer. Sjukt irriterande att behöva skrapa rutor och sätta sig i en kall bil när jag har jour (jag vet ju inte när jag måste iväg). Eller när man satt timerskivan kvällen innan, går ut till bilen halv sju på morgonen och elen slagit av en kvart tidigare så att kupén börjat bli kall igen bara för att skivan är lite glapp. Några mm gör ju en halvtimme.

Snåla hyresvärdar finns det gott om smile

4 767 Inlägg
3 december 2013
Svarat nu också.

Har dieselvärmare i mondeon med veckokalender, så i början på oktober kryssar jag i rutan motorvärmare aktiv, och i slutet på mars klickar jag ur den.. Det är mina vanor och personliga insats.. big_smile
Så hela den här inriktningen med motorvärmarkabel osv blir lite skev för mig big_smile hehe

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

* Voff voff *
10 622 Inlägg
3 december 2013
"Kön?

Man
Kvinna
Annat"

Spännande... smile

Har iaf svarat!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Rumpmas
3 860 Inlägg
3 december 2013
Brådhis skrev:
"Kön?

Man
Kvinna
Annat"

Spännande... smile

Har iaf svarat!

//Brådhis

Det ligger ju i tiden att antingen vara tvekönad eller rentav hitta på ett eget kön smile

* Voff voff *
10 622 Inlägg
3 december 2013
Andromeda skrev:
Brådhis skrev:
"Kön?

Man
Kvinna
Annat"

Spännande... smile

Har iaf svarat!

//Brådhis

Det ligger ju i tiden att antingen vara tvekönad eller rentav hitta på ett eget kön smile

Man, kvinna eller... Hen...? wink

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

4 Inlägg
4 december 2013
Trådstartare
Hej alla som svarat och ni andra också för den delen smile Jag hör er och ser att endel feltolkningar gjorts, vilket är synd. Men jag tycker ändå att jag fått in så pass bra info ändå och de allra flesta svarat ganska bra. När det gäller frågan "använder du bil?" så förstår jag att det blivit endel feltolkningar, här menar jag (vilket jag borde förtydligat) inte nödvändigtvis att man ska äga en bil utan mer om man nyttjar en bil så pass att man känner att man har en rutin eller någon form av erfarenhet av motorvärmare. Jag tar till mig av feedbacken och lovar att bli tydligare! smile

Åter igen tack alla som hjälper till att svara! Ni är snälla människor wink

Sök