2542
Sök

Är Turbon slut på Calibran?

177 Inlägg
28 april 2007
Trådstartare
#1
Är spekulant på en Opel Calibra, men jag är lite oroad över turbon. Den börjar inte ladda förns 4000-4500 varv/min, sen så är laddtrycket ojämt när den väl börjat ladda. Turborenovering kostar typ 4000 kr, kan det vara det som måste göras?

// Tackam för ordentliga svar och inget propagerande för andra bilmärken eller att man inte ska ha Calibra.


265 Inlägg
28 april 2007
#2
Kolla tänddelarna; tändstift, rotor, fördelarlock, kablar. Annars kan du ju använda det där med turbon och kostnaden för renovering som argument när du ska pruta, så blir det kanske inte så farligt om det är turbon som är slut.
Senast redigerat av Ztyling (28 april 2007)

874 Inlägg
28 april 2007
#3
Då jag inte har en turbo kan jaginte svara direkt på din fråga men besök www.calibrateamsweden.se så svarar säkert nån kunnig turbo ägare dig där smile

om du redan har gjort detta kan du bortse från detta meddelande.

mvh

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

177 Inlägg
28 april 2007
Trådstartare
#4
brillmongo skrev:
Då jag inte har en turbo kan jaginte svara direkt på din fråga men besök www.calibrateamsweden.se så svarar säkert nån kunnig turbo ägare dig där smile

om du redan har gjort detta kan du bortse från detta meddelande.

mvh

Okey tack, jag har varit inne där lite förut men inte orkat att registrera mig, men nu har jag gjort det och får se om jag får något bra svar.


177 Inlägg
29 april 2007
Trådstartare
#5
Någon annan som har något att tillägga?


Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
426 Inlägg
29 april 2007
#6
låter som WG-staget har lossnat

/Street

177 Inlägg
29 april 2007
Trådstartare
#7
street skrev:
låter som WG-staget har lossnat

Vad måste göras då? Ny weastgate?


A F*****G IDIOT
14 Inlägg
30 april 2007
#8
Eller om du har orginala by-passen prov peta på den, brukar börja jävlas med tiden


Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
426 Inlägg
30 april 2007
#9
By-pass/waist gate. den som släpper avgaserna förbi turbonhjulet. är den halft öppen så laddar turbon mindre i o m att du släpper förbi avgaser. pilla lite på den och se så den inte sitter fast eller är lös. är ett visst fjädermotstånd en ska gå att röra på med handkraft

/Street

177 Inlägg
1 maj 2007
Trådstartare
#10
street skrev:
By-pass/waist gate. den som släpper avgaserna förbi turbonhjulet. är den halft öppen så laddar turbon mindre i o m att du släpper förbi avgaser. pilla lite på den och se så den inte sitter fast eller är lös. är ett visst fjädermotstånd en ska gå att röra på med handkraft

Humm, alltså jag har ju inte köpt bilen så jag kan ju inte göra några jätte expriment, sen så vet jag inte var det är man ska "pilla" riktigt. Men säg att jag skulle köpa bilen, går det att ordna någolunda lätt?


Kolla denna sidan http://www.turbotech.se/turbotech.htm tror ni man får med WG när man köper en bytesturbo? Allvarligt, jag förstår mig inte riktigt på sånt här, men jag lär mig nog med tiden. Ska ju bli första bilen nu så wink



Sök