2510
Sök

Bmw 330XD - 07 bak axel

508 Inlägg
11 december 2013
Trådstartare
hej

som min rubrik lyder har en bmw, fyrhjulsdrivna bilarna är dom kända för knäckning av axlar eller sprickor? eller kända för trasig hjul lager? har nån erfaranhet som kan hjälpa mig, kan föresten säga att det låter vid ca 80 till 110km/h och försvinner efter det, om det skulle va nu axlar borde det inte låta helatiden då, de va jag tycker.
Den har åkt föresten 10700mil idag, hjälp skulle jag uppskatta verkligen tackar på för hand:)

508 Inlägg
12 december 2013
Trådstartare
har någon erfaranhet som kan hjälpa mig?

508 Inlägg
13 december 2013
Trådstartare
hej igen tog reda på vad det var för fel det var hjullager men har ett problem till vet inte om det är ens ett problem, varvtalen rör sig i millimeter vid tomgång konstant förutom när bilen startas för första gången när den har varit parkerat över natten eller när bilen är riktigt kall, jag hörde att nån hade haft samma symton typ och det var en bmw 1 serien bensinare o de va tydligen bak axeln kan det stämma eller stämmer det? hjälp skulle uppskattas:)

144 Inlägg
13 december 2013
Gör en felkodsavläsning(helst hos någon med riktig utrustning) så ser du garanterat vad som är fel med varvtalet.

Jag tror inte att detta orsakas av något fel med bakaxeln, nej.
Senast redigerat av werik (13 december 2013)

508 Inlägg
14 december 2013
Trådstartare
ja det var det jag tänkte på vad förknippas varvtalet med bak axeln alltså tomgången på bilen känner jag inte nån darrningar eller nåt den går väldigt bra på tomgång tycker jag iallfalll det enda när det blir lite varm alltså när man har kört lite med bilen sen vid ett rött ljus eller nåt så rör varvtalsräknaren millimeter upp o ner upp o ner, och jag tycker att borde det vara nåt med bak axel borde det låta lite dunk mettal järn prasell jag hör en vinande ljud o det var hjullagret men det viner bara ingen dunk eller metall eller skrikande

508 Inlägg
14 december 2013
Trådstartare
finns det nån annan som håller med mig och werik att det inte kan va bakaxeln? eller tvärtom

Sök