3504
Sök

Golf MK2 CL-89 går bara på 2 cylindrar...

10 Inlägg
10 december 2013
Trådstartare
#1
Som rubriken lyder Golf MK2 CL -89, körde med den på isen gick sönder bytte tändmodul och fördelare, bättre begagnat vilket fördelaren inte var..  värme paketet gick också sedan börja den smälla i motorn. Gick bara på 2 cylindrar då och har ej rört den sedan dess..
Är ingen höjdare på att skruva direkt men har farsan t hjälp ju wink
Tack på förhan mvh Edwin

22 Inlägg
10 december 2013
#2
Bond pöjk inte kan skruva

Varför ska man åka en sur b230 när man kan åka T5:a

10 Inlägg
10 december 2013
Trådstartare
#3
Nej! Men enda sättet att lära sig är att göra det alltså skruva på så lär man sig!

22 Inlägg
10 december 2013
#4
Äääch de är man född med

Varför ska man åka en sur b230 när man kan åka T5:a

1 534 Inlägg
11 december 2013
#5
740-gurk skrev:
Äääch de är man född med

Jomenvisstsåere

Inget man kan lära sig senare i livet om man varit ointresserad tidigare, nejdå..


Btw, skriv bara om du har något konstruktivt att skriva, behåll dina (o)begåvade kommentarer för dig själv..

Till DunderFrazze, jag kan inte svara på vad det kan vara för problem, men hoppas du får hjälp, det är ju trots allt ett bilforum där man har möjlighet att fråga om hjälp och även få konstruktiva svar

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
11 december 2013
#6
Eftersom bilen varit körd på is så antar jag att den varit uppe i höga varvtal?
Kompressions testat?
lyft på topplocken/ventilkåpan och kolla så inget har gått sönder där?

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

10 Inlägg
12 december 2013
Trådstartare
#7
Jo det kan man ju säga, körde skiyen ur den nu i efterhand kke det inte var speciellt genomtänkt och bra agerat..
Nej jag har inte direkt skruvat någonting med det, enda vi gjort är ''typ'' bytt fördelare, tändmodul och sedan satte vi ihop kablarna/slangarna i värmepaketet eftersom det gick å hmm men det skall jag nog försöka titta till. Är inte så duktig eller erfaren på att skruva/mecka så. vad borde man ha för kompvärde då ? smile
Lyfta på toppen skulle jag kunna göra i helgen kanske om jag har tid men det har jag nog big_smile
Tack så mycket för svaret ska titta och se i helgen hoppas man hittar problemet smile MVH Edwin (DunderFrazze)

10 Inlägg
12 december 2013
Trådstartare
#8
jetta16v skrev:
740-gurk skrev:
Äääch de är man född med

Jomenvisstsåere

Inget man kan lära sig senare i livet om man varit ointresserad tidigare, nejdå..


Btw, skriv bara om du har något konstruktivt att skriva, behåll dina (o)begåvade kommentarer för dig själv..

Till DunderFrazze, jag kan inte svara på vad det kan vara för problem, men hoppas du får hjälp, det är ju trots allt ett bilforum där man har möjlighet att fråga om hjälp och även få konstruktiva svar

Jo tack för det! Bra inställning på dig, gurkan är lite stor i truten så man får vell lära han! wink kanske inte är någon mekaniker är riktigt dålig praktiskt men teoretiskt så kan jag nog börja prata lite wink

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
13 december 2013
#9
Du borde ha bra värde på 2 av cylindrarna så bara att ha dom som jämförelse. vet själv inte vad det ska vara för värde'n på en golf så. Börja med komptest, ser du nåt fel så lyft på ventilkåpan och kolla allt där. Inget fel där heller så kan det nog vara läge att lyfta toppen men kan vara bra att hitta en liten guide om åtdragnings moment och liknande innan.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

10 Inlägg
13 december 2013
Trådstartare
#10
Men kan det inte vara fel på typ fördelaren tändmodulen eller likande eftersom vi bytt ut det till begagnat?
Jo, jag ska nog försöka skruva lite imorgon förhoppningsvis. Men att mäta kompvärden så behöver man ju något instrument eller ? smile

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
14 december 2013
#11
Kan mycket väl vara fel på det, men skadar inte att göra komptest först för att utesluta gravt fel i motorn. Kan ju byta fördelare & allt vad heter tändning och sen upptäcka att det är hål i kolven eller liknande. Då sitter du där med nya delar och en värdelös motor så att säga.
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-o … re-151314/ är vad du behöver för att testa kompression.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

10 Inlägg
14 december 2013
Trådstartare
#12
Har en jag kan låna ifrån..
Ska titta kompen.

309 Inlägg
14 december 2013
#13
Har du kollat så tändkablarna hamnat rätt om ni bytte fördelaren? Lätt hänt.

Volkswagen <3
1 133 Inlägg
14 december 2013
#14
Tändkablar är lätt att sätta fel.
Sen när jag bytte rotor en gång så hade jag inte tryckt ner den ordentligt, och då gick den dåligt xd

Allmänt körd i huvudet

10 Inlägg
18 december 2013
Trådstartare
#15
Har ej gjort något av det. Men kan tänka mig att det sitter rätt när tre pers men vem vet det kanske är fel. Ska försöka titta på det. smile
Men det var något som var fel på fördelaren när vi köpte den, någon fjäder innuti den tror jag, grannen var å pillla på den och sa det. smile


Sök