3506
Sök

Eftermarknads Sprut Volvo B30e

175 Inlägg
23 december 2013
Trådstartare
#1
Hej!,
Behöver lite råd:
Har En 164e som behöver ett annat sprut.
Motorn:
Volvo b30e från -73
Borrad till 3.2liter smidda kolvar och stakar
Portad topp med 44-40ventiler mirrafrästa säten
k-kam, ståldrev
Pulstubogrenrör med en Garret T04b turbo med extern westgate.

Sprutet som är idag är ett K-jetronic från (volvo 264?)
Och vi lyckas inte att ställa in de så det vill gå riktigt,
antingen får det så mycket bränsle att den inte vill gå på tomgång
om den går på tomgång får den för lite bränsle när man varvar.

Så enda alternativet är antagligen att skaffa ett annat sprut men frågan är
vad man ska ha som inte är för j*vligt att montera.

Chevroler c1500 454ss "489cui"
Volvo 164e -72
Chevrolet 210 2d stolpe blower -55
Alltid Retar Det Någon....

Skåning
739 Inlägg
23 december 2013
#2
Går det inte att ha en styrtrycksventil med anslutning till insuget till K-Jet-sprutet?
Hade inte B21ET det för att kompensera med mer bränslemängd efter ladd?

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

Tekniker
221 Inlägg
23 december 2013
#3
Tror sprutet blir undermåligt i vilket fall. Jag hade problem med Kjet på min B23E med samma symptom. Det flödar för dåligt på högre varv. Det finns ju en uppsjö med sprut som är relativt billiga och med tanke på din setup så borde du ha råd med ett Link system eller MS kanske . Dessutom får du ut mer av maskinen än att köra med Bosch grejer som är specade för vissa modeller..

ett exempel på Link

B21ET med större turbo och annan kam och portning

http://www.garaget.org/video/137122
Senast redigerat av _XenoX_ (23 december 2013)



Sök