3492
Sök

Löst Problem

76 Inlägg
31 december 2013
Trådstartare
#1
Löst Problem.
Senast redigerat av raLLN (31 december 2013)

76 Inlägg
31 december 2013
Trådstartare
#3
Bmw E36 325 -95

1 036 Inlägg
31 december 2013
#4
raLLN skrev:
Bmw E36 325 -95

näääää du skojar???
stort grattis!!!!!


>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 242 Inlägg
31 december 2013
#5
raLLN skrev:
Löst Problem.

Ja, det var fan inte dåligt!!!!!! lol

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

...has left the building...
4 474 Inlägg
31 december 2013
#6
Yes, det är rätt vanligt att just den semi-automatiska hydrostatomkopplaren (som till viss del styrs av belastningssignalen från motorstyrningen, men även av vilket flöde man har i kylningens sekundärslinga) hänger sig på dessa bilar! Bra jobbat!

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Forummoderator
26 342 Inlägg
31 december 2013
#7
Vettemannen skrev:
raLLN skrev:
Löst Problem.

Ja, det var fan inte dåligt!!!!!! lol

/Benny

Jag undrar vad problemet var från första början..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 242 Inlägg
31 december 2013
#8
Mack skrev:
Vettemannen skrev:
raLLN skrev:
Löst Problem.

Ja, det var fan inte dåligt!!!!!! lol

/Benny

Jag undrar vad problemet var från första början..?

Jag också!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 509 Inlägg
31 december 2013
#9
Skönt att det löste sig till slut, det är fan inte roligt att försöka få tag i en traktor mitt i natten innan snuten kommer. Visst, man kan ju försöka montera när hela jävla bron, men hur kul är det?. jag förmodar att det var vid oljeslangen det läckte, eller?

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

236 Inlägg
1 januari 2014
#10
trubbelturbo skrev:
Skönt att det löste sig till slut, det är fan inte roligt att försöka få tag i en traktor mitt i natten innan snuten kommer. Visst, man kan ju försöka montera när hela jävla bron, men hur kul är det?. jag förmodar att det var vid oljeslangen det läckte, eller?

Nepp, blocket hade tydligen spruckit... så det var därifrån det läckte. sad sad

Power is measured in dB

1 509 Inlägg
1 januari 2014
#11
CustomSS1 skrev:
trubbelturbo skrev:
Skönt att det löste sig till slut, det är fan inte roligt att försöka få tag i en traktor mitt i natten innan snuten kommer. Visst, man kan ju försöka montera när hela jävla bron, men hur kul är det?. jag förmodar att det var vid oljeslangen det läckte, eller?

Nepp, blocket hade tydligen spruckit... så det var därifrån det läckte. sad sad

sad Då har det säkert kommit transmissionsolja och spolarvätska i katalysatorn, det brukar ju vara så när abs-givarna krånglar

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

236 Inlägg
1 januari 2014
#12
trubbelturbo skrev:
CustomSS1 skrev:
trubbelturbo skrev:
Skönt att det löste sig till slut, det är fan inte roligt att försöka få tag i en traktor mitt i natten innan snuten kommer. Visst, man kan ju försöka montera när hela jävla bron, men hur kul är det?. jag förmodar att det var vid oljeslangen det läckte, eller?

Nepp, blocket hade tydligen spruckit... så det var därifrån det läckte. sad sad

sad Då har det säkert kommit transmissionsolja och spolarvätska i katalysatorn, det brukar ju vara så när abs-givarna krånglar

Det var precis vad som hände. neutral
Den bilen är inte värd att rädda, såvida man inte får en gratis donatorbil neutral

Power is measured in dB

1 509 Inlägg
1 januari 2014
#13
CustomSS1 skrev:
trubbelturbo skrev:
CustomSS1 skrev:
Nepp, blocket hade tydligen spruckit... så det var därifrån det läckte. sad sad

sad Då har det säkert kommit transmissionsolja och spolarvätska i katalysatorn, det brukar ju vara så när abs-givarna krånglar

Det var precis vad som hände. neutral
Den bilen är inte värd att rädda, såvida man inte får en gratis donatorbil neutral

Nej, dem allra flesta såldes ju utan stolsvärme så en sådan är ju inte så lätt att få tag i hmmsad

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

...has left the building...
4 474 Inlägg
1 januari 2014
#14
Nu har jag faktiskt fått förstahands info från TS, o det var/är som jag skrev, hydrostatomkopplaren hade hängt sig, förmodligen pga en störning i kylningens sekundärslinga. Å andra sidan kan denna störning i sekundärslingan bero på ett eventuellt läckage vid oljeslangen (oljeslangen & sekundär kylslingan delar ju fästpunkt, är ju endast o-ringar som tätar...), vilket sedan i sin tur lett till att blocket sprack (hydraulisk verkan pga oljeläckaget) som i sin tur gav upphov till att transmissionsoljan först läckte in spolarvätskan varvid denna "häxbryggd" sögs in i katalysatorn via CAI. Rätt osannolikt hela förloppet, men jag kan inte se någon annan förklaring, maximal otur i alla avseenden sad

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

1 509 Inlägg
1 januari 2014
#15
dawwe skrev:
Nu har jag faktiskt fått förstahands info från TS, o det var/är som jag skrev, hydrostatomkopplaren hade hängt sig, förmodligen pga en störning i kylningens sekundärslinga. Å andra sidan kan denna störning i sekundärslingan bero på ett eventuellt läckage vid oljeslangen (oljeslangen & sekundär kylslingan delar ju fästpunkt, är ju endast o-ringar som tätar...), vilket sedan i sin tur lett till att blocket sprack (hydraulisk verkan pga oljeläckaget) som i sin tur gav upphov till att transmissionsoljan först läckte in spolarvätskan varvid denna "häxbryggd" sögs in i katalysatorn via CAI. Rätt osannolikt hela förloppet, men jag kan inte se någon annan förklaring, maximal otur i alla avseenden sad

Åherregud vilken röra, men det låter rimligt det du säger, kan det möjligtvis vara så att airbagmodulen på passagerarsidan blivit kortsluten? Det borde ju i så fall kunna leda till att hydrostatomkopplaren låste sig? hmm i så fall var det ju tur att inte bilen brann upp yikes

Offensiv inkompetens är bästa försvar.


Sök