3124
Sök

Lite frågor ang. BMW 535 E34....

10 Inlägg
23 april 2007
Trådstartare
Hej på er!

Hoppas att jag valde rätt forums del nu.. smile

Har nyss införskaffat mig en BMW 535i E34 -91, och har lite frågor till er! big_smile

1. Någon som kan rekommendera snygga, billiga fälgar med bred fälgkant? Har inte lyckats hitta några.. hmm 18" hade jag tänkt mig...
Och hur breda däck kan man få på bilen utan större modifikation?

2. Just nu sitter det 3" efter mellan ljuddämparen, men jag vill ha 3" hela vägen. Så vad rekommenderar ni för system? Finns det något bra som är tillverkat efter E34, eller ska jag satsa på universal? Isåfall, vad passar bäst?

3. Funderar även på att sänka bilen, men tappade bort mig i djungeln av alla dessa säkningssatser.. tongue Vilken ska man ha?? big_smile

4. Chiptrimma är väl något jag planerat att jag ska göra, men vilken firma är bäst?!?

Hoppas att ni har svar på mina frågor, och att det inte var för många.. wink

/zEr0
Senast redigerat av zEr0_PWN (23 april 2007)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
23 april 2007
grattis till en bra bil wink

dom är ju dock inte lika pigg(men fullt tillräckligt) som man förväntar sig men dom är riktigt stark och därför går det ju skit fint att leka med dom wink

men 245-255 däck ska väll inte vara några större problem att få på... sen är ju super DTM 17-18" mkt fina på dom bilarna smile
Senast redigerat av _Glenne_ (23 april 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

10 Inlägg
23 april 2007
Trådstartare
Tack så mycket big_smile Det som finns under motorn är tillräckligt (nästan) Körde ju Volvo 850 SE innan.. hmm

Du har ingen länk till DTM fälgarna? Jag funderar på 235 fram, och 265 bak. Antar att man får sätta på spacers bak då eller??

1 277 Inlägg
23 april 2007
Personligen älskar jag fälgar med Y-design (DTM) på BMW, spana in min gamla 525 eller 530 bland mina gamla bilar.
Fälgen sitter nu på 635:an i omlackat skick...
Är så K*T på själva y-desigen att jag beställt 20" till min Audi...
Senast redigerat av BMW635_Robban (23 april 2007)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
23 april 2007
ja kolla in BMW635_robbans fälgar på hans gammla bmw så ser du hur SUPER DTM ser ut smile
Senast redigerat av _Glenne_ (23 april 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

10 Inlägg
23 april 2007
Trådstartare
Nån som har länk till nån shop med dom? Dom var ju riktigt najs faktiskt!

BMW635_Robban: Vad hade du för bredd på däcken på 525:an ?

1 277 Inlägg
23 april 2007
Nu är det Hankook Ventos K104, 235/45 fram 255/40 bak på 17"

men på bilden du kollat på är det Fulda Extremo carat däck på. De är lite bredare även om det är samma profil...fattar inte varför ska jag vara ärlig.

10 Inlägg
24 april 2007
Trådstartare
Tack för länk Robban! Dom var ju billiga också.. tongue

Ingen annan som har svar på mina frågor? Eller tips på mer fälgar med bredfälg kant? big_smile
Senast redigerat av zEr0_PWN (24 april 2007)

1 277 Inlägg
25 april 2007
Til dig som kör BMW...har inte med din topic att göra..spara länken bara så fattar ni!
http://www.realoem.com/bmw/

Frågan om mer fälgval till BMW:
Sök på BMW wheels på google, då dyker bl.a denna sida upp.
http://wheelsperformancecom.stores.yahoo.net/bmw5.html

Skulle egentligen ge dig en länk med alla BMW´s original hjul men hittade den inte just nu...
Senast redigerat av BMW635_Robban (25 april 2007)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
25 april 2007
har sett några bmw med nå feta borbet fälgar med redigt djup men vet inte vart man köper dom om dom änns finns längre, kanske går att få tag på begagnade sånna inte vet jag men snygga som faan är dom fälgarna smile

fälgarna som sitter på den där är inte så dålig heller
http://www.blocket.se/vi/11701606.htm?ca=4_s
dock så vet jag inte vart man får tag på sånna fälgar men du kan ju leta lite om du tycker om sånna smile

och en länk till en bil som har sånna där borbet fälgar så du kan se hur dom ser ut iaf
http://www.garaget.org/?car=42087&image=360488

men som jag skrev så vet jag inte vart man kan få tag på nåra av dom fälgarna men du kan ju leta runt lite om du gillade dom smile
Senast redigerat av _Glenne_ (25 april 2007)

10 Inlägg
25 april 2007
Trådstartare
_Glenne_: tack för länkar... smile Ska kolla runt lite.

Skulle vara najs om nån kunde svara på dom andra frågorna också... big_smile Är inte så hajj på dessa grejerna... smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
25 april 2007
jag kan försöka svara på nåra frågor iaf..  om du är duktig på att svetsa så kan du ju alltid svetsa ett eget, blir billigast så.. annars så finns väll simons dock så är väll inte dom så bra, rostar fort har jag upptäkt av egen erfarenhet.... sen säkningssats ska väll inte spela nån större roll eftersom det finns garantier så skulle fjädrarna bli dålig så finns det ju garanti och du får ut nya isåfall...

farsan hade ett rostfritt 2,5" på sin bmw 535 e34 och den röt som en isken tiger men lät endå inte för högt, kan ta reda på vad det var för märke på det avgassystemet för det finns säkert som 3"  med fast det var dyrt, bara de som 2,5" som satt på farsans kostade runt 8 tusen hmm fast de var förra ägaren som hade bytt det (fanns kvitto på det) men som sagt kan kolla upp märket på avgassystemet om det kan vara intressant smile
Senast redigerat av _Glenne_ (25 april 2007)

10 Inlägg
3 maj 2007
Trådstartare
Svetsa är jag inte bra på.. tongue Jo, har också hört att simons inte är så bra. Jo, det var ju lite dyrt kanske... Men skulle vart sjysst om du kollade vilket märke det var.. smile

Sök