3343
Sök

Byta gamla (men fungerande) tändkablar?

30 Inlägg
7 januari 2014
Trådstartare
Hej,
Min bil har väldigt gamla tändkablar, troligtvis har de suttit där sen den var ny.
Vad jag kan hitta är bytesintervallet kring 8000 mil, bilen har gått det dubbla.

Om jag inte upplever några problem som misständningar eller ojämn gång, kan det göra någon skillnad att byta tändkablar? (Fast jag vet ju visserligen inte om gången kan bli ännu jämnare än vad jag upplevt den).

När man söker på ämnet är det inte ovanligt att hitta folk som lovar guld och gröna skogar, men jag har inte hittat några belägg för detta.

Eftersom bilen är en nöjesbil har jag inget emot att byta dem om det bara skulle bli liiite bättre, men vill så klart inte slänga ut pengar på ingenting alls.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 242 Inlägg
7 januari 2014
Sniglom skrev:
Hej,
Min bil har väldigt gamla tändkablar, troligtvis har de suttit där sen den var ny.
Vad jag kan hitta är bytesintervallet kring 8000 mil, bilen har gått det dubbla.

Om jag inte upplever några problem som misständningar eller ojämn gång, kan det göra någon skillnad att byta tändkablar? (Fast jag vet ju visserligen inte om gången kan bli ännu jämnare än vad jag upplevt den).

När man söker på ämnet är det inte ovanligt att hitta folk som lovar guld och gröna skogar, men jag har inte hittat några belägg för detta.

Eftersom bilen är en nöjesbil har jag inget emot att byta dem om det bara skulle bli liiite bättre, men vill så klart inte slänga ut pengar på ingenting alls.

Jag tror inte att det blir nån väldig skillnad om det fungerar nu med jämn gång på motorn. Men det kan se mycket snyggare ut med nya kablar och hattar.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

498 Inlägg
7 januari 2014
Jag hade bytt dom om jag visste att dom var gamla... Inget kul om man åker rätt långt och bilen börjar strula p.g.a tändkablarna.

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.

Sök